ישראל לאן טרום הבחירות? מאמר דעה

הבחירות קרבות בצעדי ענק ואיתם רמת הנפיצות והאיומים באזורינו.
לאחר ,שככל הנראה, הגרעין האיראני הוא כבר עובדה מוגמרת וחתומה, נותרו לנו מספר בעיות נפיצות, נתחיל מהג'יהאד האסלמי וחמאס שם יש צפי לשקט מוחלט בזמן הקרוב למעט אפשרות של עימות עם איראן שבו הג'יהאד ייקח חלק.
נמשיך בנושא ההברחות מאיראן לסוריה, חדי עין ישימו לב שרמת התקיפות ירדה פלאים לאחרונה וזאת בעקבות המהלך של חכמינו שהשכילו לערער את היחסים עם פוטין שבתגובה מאיים(איומי סרק לדעתי) לשבש את תקיפות צה"ל בסוריה גם אם האיום לא נראה מפחיד במיוחד אין ספק שיש לו השפעה ממשית על המשך התקיפות בסוריה.
נמשיך בנושא הבוער והנפיץ ביותר שמאיים עלינו וזה החיזבאללה ובעיית שדה כריש והנספחים שלו. כמו שכתבתי לפני שבוע, שבועיים, חודש חודש וחצי אכתוב גם היום, לבנון לא תקבל כל הסדר שאינו כניעה מוחלטת שלנו בנושא המים הכלכליים וגבולותיהם.

אמנם נתנו כמעט הכול ללבנונים אך זה עדיין לא יספק אותם וגם אם הם יתפשרו על זה, אין צל של ספק שזה יידחה גם יידחה ע"י החיזבאללה בהנחיה איראנית.
ציינתי מספר פעמים שהשאיבה מכריש לא תחל כפי שתוכנן בספטמבר ואפילו אקצין ואומר שגם לא באוקטובר ולא בנובמבר ולא בדצמבר.
מה נותר לישראל לעשות?
א. לא לוותר על עקרונותיה ולא להיכנע לחיזבאללה שזה אומר או עימות או דחיה והזנחה זמנית של פרויקט השאיבה.(סבירות בינונית ומעלה)
ב. לתת כל מה שיבקשו אויבינו ולהגיע להסדר שבמסגרתו נוכל לשאוב ולהרוויח פחות אך עדיף על כלום(סבירות בינונית).
ג. לצאת לדרך ע"פ התכנון המקורי להתעלם מהאיומים ולהכין לאויב כיפה אדומה וברגע ש" יתלכלך" (והוא "יתלכלך" בקטן בתחילה) להלום בו בכל העוצמה ולסגור את הסיפור הזה. (זה תסריט יום הדין ויהיו לו השלכות קשות מאוד עלינו והשלכות הרסניות על לבנון) . (סבירות למעלה מבינונית).
ד. לעשות הקפאת מצב בלי לגרום לזעזועים עד שיימצא הפתרון(בערך עם הגעת המשיח).
מכיוון שאיש אינו יודע מה ילד יום בעימות העומד לפתחינו נאמר שכל התסריטים אפשריים בהחלט ועימות יכול לפרוץ בלי שאחד הצדדים או שניהם ירצו בכך אך לדעתי הסיכוי לעימות לפני הבחירות גדול פי כמה מהסיכוי שזה היה קורה לפני מספר חודשים (הערכה שלי בלבד שמתבססת על שיקולי תיזמון, רווח, והפסד).

Hezbollah Reveals Strategic Weapon, Escalates Position against Israel |  Asharq AL-awsat

קרדיט: אלי מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: א-שרק אלאוסאט