ר"מ איראן לשעבר מגנה את פשעי משטר האייטולות בארצם ובסוריה

ראש ממשלת איראן לשעבר ומנהיג התנועה הירוקה באופוזיציה, מיר חסין מוסאווי, הזהיר מפני הכברת תפקיד המנהיג העליון לבנו של חמינאי, וגינה את המדיניות האזורית של איראן, אותה הגדיר כ"פשעים מבישים".

מוריש לבנו של המנהיג העליון

מוסאווי הזהיר מתוך מעצר הבית שלו מהעברת כס המנהיגות לבנו של חמינאי בהתייחס לשמועות שהוא עתיד להשתלט על מנהיגות השיעים לאחר מות אביו.

הוא הוסיף, "במשך 13 שנים, הדיבורים האלה על הקונספירציה הזו מסתובבים, אז אם הם לא באמת החליטו ליישם את זה, למה הם לא מכחישים את העניין הזה פעם אחת?"

במקביל תיאר מוסווי, המועמד שמחה על תוצאות בחירות 2009, את הגנרל חוסיין חמדיני, מפקד בכיר בכוח קודס, זרוע ההתערבות הזרה של משמרות המהפכה שנהרג בסוריה, כחרפה של מפקד בשל תפקידו בדיכוי ההפגנות באיראן.

"הטרגדיה בסוריה"

בהתייחסו ל"טרגדיה המתמשכת" בסוריה, הוא כתב, "החטא הגדול ביותר של ממשלתנו הוא עיוות האמת, מכיוון שהיא מעניקה שמות גדולים לפשעים הנתעבים ביותר, כי ההגנה על המקדשים חייבת להיות הגנה על הלבבות של מאמינים בהתמודדות עם המדכאים מבלי להגן עליהם, ו"כאשר 'הגנה על המקדשים' משמשת לשפיכת דם במדינות זרות כדי לבסס את היסודות של משטר שהורג ילדים".

הוא גם ייחס את נוכחותם של מיליוני עקורים ומאות אלפי הרוגים בסוריה ל"פעולות הרשע של המשטר האיראני בבית ובאזור".

בנוסף, הזכיר מיר חסין מוסווי את אירועי עשורא 2009 ו"גיוס בריונים", בהתייחס לדיכוי העקוב מדם של ההפגנות ולתפקיד שמילא הגנרל חסין חמדני בה.

ראוי לציין כי ראש ממשלת איראן לשעבר מיר חוסיין מוסאווי ויו"ר הפרלמנט לשעבר מהדי כרובי התמודדו לבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות ב-2009, ותומכיהם כינו אותם "מנהיגי התנועה הירוקה", ולאחר שמחמוד אחמדינג'אד הוכרז כמנצח באותן בחירות , התנועה הירוקה טענה כי התוצאות מזויפות אחרי התערבות הצבא והמוסדות הביטחוניים בספירת הקולות.

לאחר מכן, מיר חסין מוסאווי, אשתו זהרה רחנוורד, מהדי כרובי ורעייתו פאטמה כרובי הוכנסו למעצר בית שם הם נמצאים מאז ינואר 2010 על פי החלטה של ​​המועצה העליונה לביטחון לאומי ולא מהחלטת בית משפט. בהמשך נודע כי המנהיג העליון הוא מי שקיבל את ההחלטה להטיל מעצר בית באופן אישי על המנהיגים לשעבר ובני ביתם.

الحركة الخضراء الإيرانية.. "ثورة" شعبية لم تكتمل | وثائق وأحداث | الجزيرة نت

קרדיט: איראן אינסיידר ואלג'זירה