דיווח סורי: טנק ישראלי תקף בקונייטרה. ישנם שני פצועים.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם: טנק ישראלי ירה 3 פגזים כאשר שני האנשים התקרבו לאזור המפורז בגבול הגולן

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי הכוחות הישראליים תקפו, באמצעות פגזי טנקים, היום, יום שישי, את אזור אלחמידיה באזור הכפרי של מחוז קוניטרה בגבול הגולן הישראלי עם סוריה.

לפי המצפה, תקיפה זו גרמה לפציעתם של שני בני אדם, שזהותם לא נודעה עד כה. סוכנות הידיעות הרשמית "SANA" בסוריה דיווחה כי "אזרחים נפצעו".

לפי מקורות המצפה הסורי, טנק ישראלי ירה 3 פגזים כאשר שני האנשים התקרבו לאזור המפורז בגבול הגולן.

מקורות סורים טענו כי הטנק הישראלי תקף והשמיד עמדת תצפית סורית ששמשה את כוחות החיזבאללה באזור העורכים תצפיות ואוספים מודיעין מתוך השטח הישראלי. פעולה זאת היא בניגוד להסכמי שביתת הנשק עם סוריה ולכן ישראל ראתה עצמה חופשיה להשמיד עמדה זאת.

האזור שהותקף, לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, הוא זירת פעילותן של קבוצות מקומיות הנאמנות לחיזבאללה הלבנוני, הנתמך על ידי טהראן. באזור ישנה מתיחות קבועה מאז פרוץ הסכסוך ב-2011. והיו פעמים שפגזים נפלו  בשטח ישראל שהגיבה מיד בירי נגדי.

ב-7 ביולי דיווח המצפה הסורי כי מל"ט ישראלי תקף אדם מהעיירה חדר בצפון קוניטרה, והרג אותו במקום.

על פי מקורות המצפה הסורי, האיש שהותקף  עבד בתחום התצפית והסיור של מיליציית חיזבאללה הלבנונית בעיירת הגבול חדר עם הגולן הישראלי. הוא היה יעד למל"ט תקיפה ישראלי בעת שהיה ליד ביתו, הממוקם באזור מחצבת האדי, ממערב לעיירה חדר.

מאז תחילת המלחמה בסוריה ב-2011, ישראל פתחה במאות תקיפות אוויריות על סוריה, שכוונו לאתרים של צבא סוריה, כוחות איראנים וחיזבאללה הלבנוני, בעלי בריתו של המשטר הסורי.

ישראל ממעטת להתייחס לתקפותיה על סוריה, אך אומרת שהיא לא תאפשר לאיראן להרחיב את השפעתה לגבולות ישראל.

בחודש שעבר תקפה ישראל את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק וירתה טילים על אחד ממסלולי ההמראה, מה שהוביל לסגירתו למשך שבועות.

קרדיט לתמונה: אלג'רידה וספוטניק