אוקראינה מפרסמת את שיעורי האבדות הנוראיות של רוסיה במלחמה

כ-6 חודשים חלפו מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה , שבה הייתה מעורבת מוסקבה במלחמה ארוכת טווח עם הכוחות האוקראינים בגיבוי מדינות המערב, בניגוד למה שהוצגה כ"בליצקריג" (מלחמת בזק), שם המלחמה הפכה לקרבות התשה שגרמו לאבדות אדירות ובלתי צפויות בשורות הכוחות הרוסיים.

משרד ההגנה האוקראיני חשף, בציוץ, את סך האבדות שנגרמו לכוחות הרוסיים מאז תחילת פלישתם לאוקראינה ב-24 בפברואר ועד היום, יום חמישי.

אבדות כלכליות, אנושיות וצבאיות

מהמשרד נמסר כי רוסיה איבדה עד כה יותר מ-43,000 חיילים, בנוסף ל-1,846 טנקים, 4,100 כלי רכב קרביים משוריינים, 974 קני ארטילריה ו-261 מערכות טילים מרובי שיגור (משגרי רקטות).

באשר לחיל האוויר, רוסיה איבדה, לפי נתוני משרד ההגנה האוקראיני , בסך הכל 134 מערכות הגנה אוויריות, 232 מטוסי סילון צבאיים, 193 מסוקים ו-772 כלי טיס בלתי מאוישים, בנוסף ל-185 טילי שיוט.

על פי ההצהרה, הכוחות הרוסים איבדו גם כלי שייט רבים. הם איבדו 15 אניות מלחמה וספינות, 3,018 כלי רכב ומכלי דלק, בנוסף ל-90 מערכות ציוד מיוחדות .

לעג לרוסים

המשרד צירף לציוץ משפט מהשיר "The Times They Are A-Changin'" של הכוכב האמריקאי בוב דילן.

ובמשפט ה"סאטירי" שכלל המשרד האוקראיני בציוץ שלו נכתב: "עדיף להתחיל לשחות או שתשקעי כמו אבן בתקופות של שינוי", בהתייחסו לאבדות הכבדות שספג הצבא הרוסי בהתנהלותו המדשדשת לקראת כיבוש שכנתה ממזרח.

שתיקה רוסית על האבדות

מוסקבה שומרת בסוד את גודל אבדותיה באוקראינה , ולעתים רחוקות נותנת מידע על מספר ההרוגים או אבדותיה בציוד צבאי, בעוד שהתפתחויות בשטח מצביעות על יכולות עלובות בשדה הקרב.

רוסיה לא מעדכנת לעתים קרובות את נתוני הנפגעים הרשמיים במהלך המלחמה, ואמרה ב-25 במרץ שרק 1,351 חיילים נהרגו.

אנליסטים סבורים שמה שיכול להדאיג את הרוסים הוא שצבא המילואים דל בהיעדר גיוס כללי, ומציינים גם שיש מחלוקת בין הרוסים עצמם בנוגע למתקפה זו, כפי שחלק מהקולות החלו להביע, לעיתים באלימות את התנגדותם למלחמה.

מספרים מזעזעים וכישלון בהשגת מטרות הפלישה

וביום שני האחרון, עוזר שר ההגנה האמריקני, קולין קאהל, אמר כי הוא מעריך כי עד 80,000 רוסים נהרגו או נפצעו באוקראינה מאז החלה הפלישה.

קאהל מעריך שמספר ההרוגים בצד הרוסי יהיה בין "70 ל-80,000 בתוך פחות משישה חודשים".

הוא גם ציין כי הכוחות הרוסיים איבדו "בין 3,000 ל-4,000" כלי רכב משוריינים, וציין כי הם עלולים לסבול ממחסור בטילים מונחים מדויקים, כולל טילי שיוט המשוגרים מהאוויר ומהים, לאחר שירו ​​רבים מהם לעבר מטרות אוקראיניות מאז החלה הפלישה.

לאחר כישלון התקפת הבזק שלהם מתוך כוונה להפיל את המשטר בקייב, הפחיתו הכוחות הרוסיים את הדרישות שלהם והחלו למקד את מאמציהם להשגת שליטה באזור דונבאס האוקראיני, שבו משתוללת מלחמת התשה.

תמונה