מחקר: נגיף חדש שזוהה בסין מעורר דאגה

מחקר גרם להשמעת קול אזעקה לאחר שהתעורר חשד להופעתו של "וירוס חדש" בסין, שהדביק 35 אנשים במחוזות שאנדונג והנאן במשך תקופה של כמעט שנתיים עד 2021, על פי אתר " Science Alert ".

הנגיף נקרא "Langia henba" ומכונה בקיצור "Lyvi", והוא קשור לנגיפים "ניפה" ו"הנדרה", המסוגלים "להרוג בני אדם" לאחר הדבקה, על פי כתב העת היוקרתי  " ניו אינגלנד אוף מדיסין ".

מאיפה הגיע הנגיף?

חוקרים בסין גילו לראשונה את הנגיף החדש הזה כחלק ממעקב שגרתי אחרי אנשים עם חום שדיווחו על מגע אחרון עם בעלי חיים.

נחקר האם בעלי חיים ביתיים או חיות בר הם מקור הנגיף, והיו עדויות ישירות לכך שחלק גדול מ-"זבובי הבר" היו נגועים בנגיף זה.

זה מצביע על כך שבני אדם נדבקו בנגיף מהזבוב, לפי Science Alert.

מהם התסמינים של הנגיף?

התסמינים המדווחים היו לרוב קלים כגון "חום, עייפות, שיעול, חוסר תיאבון, כאבי שרירים, בחילות וכאבי ראש".

לחלק קטן יותר מהנדבקים היו סיבוכים חמורים יותר, כולל דלקת ריאות, והפרעות בתפקוד הכבד והכליות, אך לא דווח על מקרי מוות מהמחלה.

האם זה מועבר בין בני אדם?

על פי המחקר, אין אינדיקציות ל"אפשרות העברת הנגיף מאדם אחד למשנהו", אך הוא במקביל קרוב משפחה של שני וירוסים אחרים המסוגלים להעביר בין בני אדם, והם  "ניפה" ו"הינדרה" ( "نيباه وهيندرا").

נגיף "הינדרה" דווח לראשונה בקווינסלנד בשנת 1994, כאשר הוא גרם למותם של 14 סוסים ומאלף, על פי אתר האינטרנט " Libre Online ".

Nipah נחשב לאחד הנגיפים המסוכנים בעולם, והוא קשור עם התפרצויות שדווחו לעתים קרובות בבנגלדש, על פי ארגון הבריאות העולמי .

לפי המחקר, "מדענים אינם יודעים הרבה על הנגיף החדש, ויש צורך בעבודה נוספת כדי לקבוע את חומרת הזיהום, וכיצד ועד כמה הוא התפשט בסין ובאזור", לפי "Science Alert. "

Nipah virus in Kerala, India: WHO details - Outbreak News Today

קרדיט לתמונה: http://outbreaknewstoday.com/