וושינגטון: נטיל סנקציות על הגורמים המסייעים לספק מל"טים מאיראן לרוסיה

סגן דובר מחלקת המדינה האמריקאית, וידנט פאטל, חשף כי גורמים רוסיים התאמנו באיראן כחלק מההסכם לאספקת מל"טים.

 

"אנחנו נטיל בכוח את כל הסנקציות האמריקניות על סחר נשק רוסי ואיראני", אמר.

"אנחנו עדיין מודאגים מאוד מהשימוש וההפצה של מל"טים תוקפים של איראן, ששימשו לתקוף את הכוחות שלנו, השותפים שלנו באזור וישויות שילוח בינלאומיות", אמר.

הוא הסביר כי וושינגטון תמשיך להשתמש בכל הכלים הזמינים "כולל אך לא רק סנקציות" כדי למנוע, להרתיע ולפרק את רשת הרכש שרוכשת חומרים וטכנולוגיה הקשורים לתעשיית המל"טים של איראן.

בנוגע להאשמות שהטיח משרד המשפטים, ביום רביעי, נגד חבר במשמרות המהפכה האיראניים בניסיון להרוג את ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר בתקופת נשיאותו של דונלד טראמפ, אמר פאטל: "לא נסבול איומים של אלימות נגד אמריקאים, וזה בהחלט כולל פקידי ממשל לשעבר".

בהקשר אחר, פאטל אישר כי וושינגטון בטוחה שהאזרח האמריקני, אוסטין תאייס, מוחזק בידי ממשלת סוריה.

הוא אמר כי הממשל האמריקני מאמין ש"בשאר אל-אסד מסוגל לשחררו", וקרא ל"סוריה לפעול לשחרור תאייס והחזרתו למולדתו".

תאייס הוא צלם עיתונות אמריקאי שעבד עבור מספר סוכנויות חדשות, כולל סוכנות הידיעות הצרפתית, וושינגטון פוסט ו-CBS, לפני שנעלם לאחר שנעצר במחסום בדמשק ב-14 באוגוסט 2012.

תאייס, שהיה בן 31 בזמן מעצרו, הוצג עם עיניים מכוסות בזמן שהוחזק על ידי קבוצה לא ידועה של חמושים בסרטון וידאו בספטמבר 2012, אך מאז לא היה מידע אודותיו.

בהתייחסו לעצורים האמריקנים בחו"ל, אמר פאטל כי וושינגטון הניחה על השולחן עסקה בנוגע לשחרור עצורים למוסקבה, ואמר: "הכדור נמצא כעת במגרשה של רוסיה".

אוסטין טייס - 2012
קרדיט: אלחורה