מבצע "עלות השחר" הוא עוד אחד ממבצעי 'תחבולה' משיכה של אגף המבצעים.דעה

להבנתי הדלה מבצע "עלות השחר" הוא עוד אחד ממבצעי 'תחבולה' משיכה (שעומדים הכן במגירות אגף המבצעים של צה"ל לעת הצורך).

הצלחתו של המבצע אינה נבחנת במספר הראשים שמערכת הביטחון הסירה אלא באופן הפנמת המסר בקרב מקבלי ההחלטות האמיתיים, הפטרונים בבירות ובטהראן.

העובדה שישראל מפתיעה את ארגוני הטרור בכך שבוחרת ליזום – היא לא באמת מפתיעה איש, יכולותינו המבצעיים לא עומדים למבחן, בטח לא כשברזומה הלא רחוק מבצעים מסמרי שיער שמהווים השראה למיטב תסריטאי הוליווד.

חוזר ואומר, ישראל בחרה היטב את היריב כמו גם את עיתוי המבצע – בה בשעה שנסראללה מתכוון לממש איומים על רקע שאיפותיו הפוליטיות והרצון לתעל את המשא ומתן על הגבול הימי לצורך צבירת אהדה כמגן לבנון, וככזה שלא נכנע לתכתיבי הממשל האמריקאי גם במחיר עימות.

אציין כי בשנה האחרונה ארגון הטרור חיזבאללה בוחר במכוון לאמץ קו לוחמני תוך ניתוח הזירה הגיאופוליטית וההבנה שבהינתן והאזור יקלע לעימות (מוגבל או מורחב) על אף הכל יוותר הארגון כגורם משמעותי בקבלת החלטות ובשיקום המדינה אם וכאשר.

אגב, ההבחנה של נסראללה עצמו – יוזמה שלו תגרור את האזור לעימות מוגבל לימי קרב ספורים בהבנה שלא בישראל ובטח שלא ארה"ב ומדינות החסות יאפשרו לזה להמשך.

נסראללה מאמין שהדרך להסכם משופר "לטובתה" של לבנון עוברת באמצעות תקיפה מקדימה ("פעולת הגנה") מתוך הבנה שהמסר ייקלט בקרב מקבלי ההחלטות בישראל.

והיה וישראל תכריז על דחיית שאיבת הגז מתוך מטרה להגיע להסכם אחרי הבחירות נאסראללה כבר ידאג לעשות מזה מטעמים ולהדהד כניצחון עם דרישות סף לתחילת מו"מ עתידי, תוך הצבת דרישה לנציגות מטעם הארגון בשולחן הדיונים.

עצם העובדה שהממשלה בישראל בראשות לפיד הביעה נכונות מסויימת לדון ולהתגמש בנושאי הגבולות – פתחה את התיאבון מבחינתו, ולא רק.

 

 

קרדיט: "סבאבו" מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: דובר צה"ל