ארה"ב מעריכה: רוסים החלו להתאמן באיראן בהפעלת מל"טים תוקפים

ארה"ב מאמינה שגורמים רוסים החלו להתאמן על מל"טים באיראן במהלך השבועות האחרונים, הסימן האחרון לכך שרוסיה מתכוונת לרכוש את המערכות עם המשך המלחמה באוקראינה.

"במהלך השבועות האחרונים, גורמים רוסים ערכו אימונים באיראן כחלק מההסכם להעברת מל"טים מאיראן לרוסיה", אמר גורם אמריקאי ל-CNN. הבכיר אמר שהסיווג של המודיעין על האימון הוסר לאחרונה והפרסום אושר.
רשת CNN פנתה לשגרירות רוסיה בוושינגטון לתגובה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בחודש שעבר כי לרוסיה "אין הערות בעניין" כשנשאלה על ידי עיתונאים אודות המל"טים.
CNN דיווחה לראשונה בחודש שעבר כי משלחת רוסית ביקרה בשדה תעופה במרכז איראן לפחות פעמיים מאז יוני כדי לבחון מל"טים בעלי יכולת נשק, כך אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ותמונות לוויין שהושגו בלעדית על ידי CNN.
איראן החלה להציג את המל"טים Shahed-191 ו-Shahed-129,  לרוסיה בשדה התעופה קשאן מדרום לטהראן ביוני, כך אמרו גורמים אמריקאים ל-CNN. שני סוגי המל"טים מסוגלים לשאת טילים מונחים מדויקים. סאליבן אמר ביולי כי ארה"ב מאמינה שאיראן מתכוונת למכור לרוסיה מאות מל"טים שרוסיה תוכל להשתמש בהם במערכה באוקראינה.
הצבא האוקראיני פרס בעיקר מל"טים מסוג Bayraktar שנבנו בטורקיה כדי להשמיד עמדות פיקוד רוסיות, טנקים ומערכות טילי קרקע-אוויר, בעוד שהרוסים השתמשו ברחפנים תוצרת בית של Orlan-10 לסיור ולוחמה אלקטרונית.
אבל הרוסים נאבקו לחדש את אספקה ​​כלי טייס לא מאויישים עבור צבאם, מה שהוביל אותם לפנות לאיראן כדי לקבל את הציוד, כך מעריכה ארה"ב.

בכירים אמריקאים טענו גם כי היחסים המתהדקים בין איראן לרוסיה ממחיש מדוע ארה"ב צריכה לשמור על נוכחותה והשפעתה במזרח התיכון.

אוקראינה, בינתיים, התחננה בפני ארה"ב לספק לה מל"טים חמושים חזקים יותר כמו הנשר האפור – Gray Eagle, אך ארה"ב לא ששה לספק אותם מחשש שרוסיה עלולה לראות בכך הסלמת יתרה מצד ארה"ב באזור.

General Atomics MQ-1C Gray Eagle - Wikipedia

קרדיט לתמונות: ויקיפדיה