מאבקי שליטה רצחניים על מעברי הגבול הלא חוקיים בין עיראק לסוריה

מעברי גבול לא חוקיים  נשאו תמיד הכנסות כספיות גדולות ואירגונים , הן מדינתיים והן לא מדינתיים תמיד נשאו את עיניהם להשתלט על מעברים שכאלו היכולים לממן ברוחב יד את פעילותם.

לאורך הגבול בין עיראק וסוריה, 2 מדינות הנמצאות תחת שליטה איראנית חזקה , הוקמו מעברי גבול לא חוקיים רבים , לצד מעברי גבול חוקיים הנמצאים בשליטת המדינה הריבונית בהם הם נמצאים.

אחד ממעברי הגבול הלא חוקיים הגדולים ביותר בסוריה, על גבול עיראק , נמצא ליד מעבר גבול חוקי לחלוטין , מעבר אלקאים הנמצא בשליטת משטר אסד בצד הסורי שלו ובצד השני בשליטת ממשלת עיראק . המעבר הלא חוקי , "מעבר הרכבת" , הנמצא ליד העיירה אלהרי , שבקרבת עיר המחוז אלבוכמאל , המרכזת לתוכה את כל תנועת העסקים הלא חוקיים , כמו תנועת אנשים, העברת משלוחי סמים ונשק , וכדומה , שלמפקדים איראנים בכירים יש אינטרס שהמעבר יפעל כתיקונו תחת שליטתם המלאה.

ההכנסות הכספיות הגדולות של סחר לא חוקי זה , משך את עיני האלוף מאהר אלאסד , מפקד דיויזיה 4 של צבא סוריה, הפעילה גם בגזרה זאת , שביחד עם המשטר המרכזי בסוריה מתרעמים שהכנסות רבות לא מגיעות לכיסם.

כל ניסיון לשכנע את הצד האיראני להתחלק עם משטר אסד בהכנסות סחר לא חוקי זה עלו עד כה בתוהו מה שאילץ את צמרת המשטר להתחיל לפעול בכוח ולגבות מהמשאיות שבשליטת האיראנים דמי מעבר למשאיות המשנעים סחורות לא חוקיות.

יחידות דיביזיה 4 הקימו מחסום דרכים בכיכר אל-אוסטורה בעיירה אל-הארי , ליד גבול עיראק, ומשם הם התחילו לפקח על המשאיות שחצו את הגבול לכיוון שטח סוריה.  מקורות מיוחדים באותו אזור ידעו לספר  כי חיילי דיביזיה 4 החלו לבדוק כלי רכב ומשאיות בכיכר "אל- אוסטורה" לצורך "בדיקה רשמית", והם גם גובים 500 דולר דמי מעבר מכל מכונית.  

מליציית משמרות המהפכה האיראנים פתחה לפני יותר משנה תחנת דלק בעיירה אל-הארי, שטח הנמצא בשליטת המשטר הסורי והמיליציות האיראניות, מזרחית לאלבוכמאל, ומשם הםמכינים משאיות להובלת סחורות מוברחות. ומשלוחי נשק לעיראק וממנה.

תמונה

על פי רשת החדשות הסורית המדווחת ממזרח המדינה – "עין אל-פרת", המיליציה השתלטה על תחנת הדלק "אל-אוסטורה" ועל מתחם "אל-אוסטורה" כדי לרכז שם משאיות ומכוניות הפועלות עבור המיליציות האיראניות, תוך הובלת סחורות וחומרי חבלה דרך מעבר הגבול הבלתי חוקי – " מעבר הרכבת" – معبر السكك .

היום הסכסוך בין 2 הצדדים יצא משליטה.

החיפוש של צבא סוריה במשאיות האיראניות וגביית 500 דולר מכל משאית פגע מאוד במפקדים האיראנים הנהנים ישירות מההכנסות של מכירת סחורות מוברחות , ובמיוחד במפקד האיראני חאג' עסכר – מפקד הכוחות האיראנים במזרח סוריה , ווהם פעלו הבוקר נגד כוחות צבא סוריה.

לפנות בוקר החלו חילופי אש קשים בין יחידות דיביזיה 4 ובין לוחמי משמרות המהפכה האיראנים באזור המחסומים שגרם לנפגעים בשני הצדדים.

הגדילו לעשות חיילי צבא סוריה שלקחו כמה לוחמים מהמיליציות האיראניות בשבי והובילו אותם לאחד מבתי החולים באזור ושם חיסלו אותם בדם קר.

עד כה לא ידוע מה היתה תגובת האיראנים לפעילות הרצחנית הסורית נגדם. אבל האיראנים לא ישאירו חשבון שכזה פתוח.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות