מאחורי השמועות שצבא ירדן עצר את האלוף מאהר אלאסד

גבול סוריה-ירדן הפך למוקד תשומת הלב בשעות האחרונות, לאחר ידיעות שהפיצו פעילים באתרי רשתות חברתיות על מעצרו של מאהר אל-אסד, אחיו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, ומפקד דיוויזיה 4 של צבא סוריה, הנאמן לאיראן, על ידי הצבא הירדני, כמו כן הגיעה משלחת רוסית לנפת א-סויידה כדי לעמוד על מהלך האירועים שם.

מאהר אל-אסד נעצר

אתרים ירדניים ציטטו דיווחים ממקורות רשמיים על חדשות שהופצו בחשבונות מדיה חברתית בנוגע למעצרו של מאהר אל-אסד.

באתר עמון נמסר כי מקורות רשמיים הכחישו את מה שהופץ על מעצרו של מאהר אל-אסד על ידי הצבא הירדני סמוך לגבול עם סוריה.

לפי המקורות, כל מה שהופץ על מאהר אל-אסד הוא שקרי.

הנושא עלה לאחר שהחדשות נפוצו במהירות ברשתות החברתיות במהלך השבוע האחרון, וכמה חשבונות בטוויטר דיברו שמתווך ינהל משא ומתן לשחרורו, בעוד שחלקם טענו שמיליציה חמושה עצרה אותו, אבל אחרים טענו שהצבא הירדני עצר אותו. .

בחדשות שנפוצו נכתב כי מעצרו של מאהר אל-אסד התרחש במהלך פיקוחו על מבצע הברחות סמים גדולות מעבר לגבול ירדן, בסמוך אליו פעלו לאחרונה כנופיות בהברחת כדורים נרקוטיים, והתרחשו עימותים בינם לבין צבא ירדן. .

ירדן נסערת

המלך הירדני, המלך עבדאללה השני בן אל חוסיין, אמר בחודש שעבר כי: "הברחת סמים ונשק מסכנת אותנו וגם את האחים שלנו".

תחקירים בתקשורת המערבית הצביעו על מאהר אל-אסד כאחראי לפעולות ייצור, הברחה וסחר בסמים מעבר לגבול ובמדינות האזור, כאחד ממקורות ההכנסה למימון פעילות המשטר.

חקירות ערוצי תקשורת בינלאומיים אישרו את מעורבותם של כוחות המשטר הסורי, ובראשם דיוויזיה 4 בפיקודו של מאהר אל-אסד, בפעולות הברחה בגבול סוריה-ירדן.

העיתון הצרפתי "לה מונד" דיווח כי המשטר הסורי פיתח סחר בסמים ותעשיית קפטגון  באזור כדי לתמוך בכלכלה שלה, המתמודדת עם משברים במשך שנים, בעוד שה"ניו יורק טיימס" מציין ששני בכירים סורים מפקחים על הסחר בסמים.

 

קרדיט: סטפ ניוז