בכיר ערבי ביקר בביירות ובידו מסר הרגעה מישראל

נראה שאפשרויות המלחמה בין לבנון לישראל פחתו לאחר שישראל שלחה מסרים ישירים ועקיפים על נכונותה לפתור את סוגיית תיחום הגבולות הימיים ולתת ללבנון את הזכויות שהיא דורשת, במיוחד לאחר שבכיר ערבי ביקר בביירות ובידו "מסר של הרגעה" – כך מדווח אתר החדשות הלבנוני "קול ביירות".

מקורות יודעי דבר אמרו לאתר "אל-ראי" כי "נציג ממדינת מפרץ ביקר אצל בכירי חיזבאללה, כשהוא נושא מסר כי ישראל מסכימה לכל בקשותיה של לבנון וכי היא אינה רוצה מלחמה. עם זאת, היא מבקשת לתת לה זמן להשלים את הבחירות בישראל".

המקורות הבהירו כי "השליח הערבי הדגיש כי כל החלטה שישראל תקבל היום ולפני הבחירות תתרום להעלאת מניותיו של בנימין נתניהו ולהחזרתו לשלטון. אז ישראל לא תיתן שום הנחות, הדברים יגיעו לקיצוניות ואפשרויות המלחמה יעלו".

המקורות חשפו כי "תגובת חיזבאללה הייתה נחרצת", וציינה כי "הבחירות בישראל אינן נוגעות לה, וזהות ראש הממשלה הבא לא תשנה דבר באזהרה שפרסמה, וכי המועד שהוכרז נותר אותו דבר, וכתוצאה מכך, חיזבאללה נחוש ליישם את איומיו יותר מתמיד".

חלק ממנהיגי חיזבאללה סבורים כי ההסתברות למלחמה בחודש הבא ירדה מ-50 ל-40%, אך היא עדיין קיימת. הדבר תלוי בתגובה הישראלית לדרישות לסיים את תיחום הגבול ולהתחיל בעבודות החקר מהצד הלבנוני, אחרת חיזבאללה יפתח ב"תגובה מתגלגלת נגד ספינות הקידוח על פי העיקרון שכולם מרוויחים מהאנרגיה באותו זמן או… אף אחד."

ترسيم الحدود البحرية.. تبدل مفاجئ بالموقف اللبناني - أخبار الغد Ghad News

ההנהגה הצבאית הישראלית אומרת כי "חיזבאללה הצליח לכפות את המשוואה הזו שעליה הכריז המזכ"ל שלו, סייד חסן נסראללה, ולהתקין משוואת הרתעה חדשה, להכריז לראשונה על כוונתו להתחיל במלחמה ולהטיל את העיתוי ולהניף את נשק ההרתעה. שהוא יתחיל להשתמש."

זה מה שמעולם לא קרה מאז הקמת חיזבאללה ב-1982, שכן ישראל היא זו שהכריעה את עיתוי המלחמה תוך שהיא מחשיבה את עצמה לחזקה ביותר באזור ובעלת כוח הרתעה, כולל כוח גרעיני.

זהו תהליך "נשיכת שפתיים", הממתין לשלושת השבועות הבאים לסיומם, לפני תחילת הפרק על העימות המזוין עם ישראל או שיתגבש הסדר בתיק התיחום של הגבולות הימיים, יותר מעשור לאחר תחילת המשא ומתן ודרישת לבנון לזכויותיה.

 

עם זאת, אין בכך כדי לסיים את הטרגדיה הפיננסית והכלכלית של לבנון, משום שהממשלה צריכה שנים לפני שתתחיל להפיק נפט וגז, בעוד שישראל יכולה להתחיל לעשות זאת בתוך חודשים לאחר שהכינה את התשתית הדרושה לשאיבת הגז למצרים ומשם לאירופה, שזקוקה לכך מאוד, במיוחד לאחר הירידה בזרימת האנרגיה מרוסיה ליבשת הישנה, ​​כתוצאה מהמלחמה באוקראינה והסנקציות המערביות שהוטלו על מוסקבה.

לפיכך, הכדור במגרש הישראלי, כי חיזבאללה לא ייסוג מהאזהרה הפומבית שלו, שהוא התחייב לה במונחים של… מלחמה או תיחום.

لبنان يسعى إلى ترسيم حدوده البحرية مع سوريا والأسد يتصل بعون | اندبندنت عربية

קרדיט: האינדפנדנט בערבית