עיתון צרפתי: 4 בכירים לבנוניים מוכרים דרכונים באלפי אירו לקרובי אסד

העיתון הצרפתי " Liberation " חשף שערורייה חדשה בה היו מעורבים 4 בכירים לבנונים המעורבים במכירת דרכונים בשווי אלפי יורו ומתן אזרחות לבנונית לסורים המקורבים למשטר אסד, בעוד לבנון הכחישה רשמית את מה שדיווח העיתון ואמרה כי מדובר בחדשות כוזבות. .

4 בכירים ו-4,000 דרכונים

העיתון פרסם ביום חמישי דיווח, המדגיש את השחיתות השלטונית בלבנון בצירוף יום השנה השני לפיצוץ נמל ביירות, שחשף כי 4,000 דרכונים לבנוניים הוצעו למכירה, במחירים שנעים בין 50-100 אלף יורו לדרכון, תלוי אם לאדם או למשפחה, אם לזר או עשיר.

העיתון, המצטט מקורות המעורבים בתהליך, מסר כי כעת מתבצעות הכנות להענקת אזרחות ל- 4,000 אנשים שאינם לבנונים, והסבירו כי זה יעשה רק לאחר קבלת אישורים מ-4 בכירים בלבנון שהם: הנשיא וראש הממשלה ושרי הפנים והאוצר.

ליברסיון ציין כי ארבעת הבכירים יחלקו ביניהם את התמורה ממכירת הדרכונים, שכן היא צפויה להניב להם הכנסות שנעות בין 300-400 מיליון יורו, מה שמצביע על כך שרוב אלה שמשיגים את הדרכונים הם ממשפחות המקורבות למשטר אסד, במיוחד אלה אשר נתקלים בקשיי נסיעה עקב חולשת הדרכון הסורי.

הכחשה רשמית לבנון

נשיא לבנון וראש ממשלתה הכחישו את הידיעות שפרסם העיתון, ודובר לשכת הנשיאות הלבנונית אמר כי מדובר ב- "חדשות כוזבות וחסרות בסיס".

דובר ראש הממשלה הזמני בלבנון, נג'יב מיקטי, אמר כי הנושא אינו שווה התייחסות כלל.

חלקם נמצאים ברשימת הסנקציות של ארה"ב

מוקדם יותר דיווח העיתון הסעודי, "אל -שרק אל-אווסט ", כי לפני תום כהונתו של נשיא לבנון מישל עאון, החל לדלוף מידע על צו אזרחות חדש בהכנה, לפיו תוענק אזרחות לבנונית למאות אנשים. דווח כי הנהנים הפוטנציאליים של גזירה זו הם בין היתר אנשי עסקים סורים ועיראקים.

העיתון ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי ישנן הצעות פיתוי לאנשי כספים סורים המעוניינים לקבל את הדרכון הלבנוני בתמורה לסכומי כסף עצומים . המקורות אישרו כי "משרדים המתמחים בסליקת עסקאות  עובדים כעת על השלמת המסמכים הנדרשים לצו ההתאזרחות".

הנשיא עאון החל את כהונתו ב"הלבנה" דומה של כ-200 בני אדם, רובם סורים המקורבים למשטר אסד, והנמצאים ברשימת הסנקציות האמריקאיות.

صورة تعبيرية

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות