המודיעין האיראני: עצרנו 10 "טרוריסטים של דאעש" בשליחות ישראל

ביום חמישי, 5 באוגוסט, הודיע ​​משרד המודיעין האיראני על מעצרם של עשרה בני אדם, שלפי טענת המשרד, תכננו לבצע "פעולות טרור" בחודש מוחרם.

 

מוּחָרָם (בערביתمـُحـَرَّم) הוא החודש הראשון בלוח השנה המוסלמי.

בתקופה שקדמה לאסלאם (ה"ג'אהיליה") היה חודש מוחרם אחד מארבעת החודשים שהיו אסורים בלחימה בתרבות הערבית. זהו, ככל הנראה, המקור לשמו – "מוחרם" בערבית פירושו "אסור", והכוונה: "אסור בלחימה" (השוו למילה "חרם" בעברית מקראית, שפירושה "איסור" או "דברים שאסור לקחת אותם").

אצל השיעים חודש מוחרם הוא חודש של אבל, ששיאו ביום עשוראא. יום עשוראא היה יום מותו של האימאם חוסיין, בנו של הח'ליף הרביעי עלי בן אבי טאלב. בזרם האיסמאעיליה, שהתפלג מהשיעה, נהוג שישה-עשר במוחרם כ"יום האימאמים". (ויקיפדיה)

 

משרד ההסברה של הרפובליקה האסלאמית הציג את האנשים הללו כ"מחבלים תכפירי-ציוני דאעש" והאשים את ישראל בהעסקתם.

בהודעת משרד זה, שפרסמה סוכנות הידיעות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, ביום חמישי, הוצגו האנשים הללו כאנשי קבוצת הח'ליפות האסלאמית המכונה "דאעש" שהתכוונו לבצע "מספר פעולות טרור בין האבלים" במהלך חודש מוחרם.

مهم ترین رخدادهای تاریخی در ماه محرم الحرام

בשנים האחרונות, במיוחד לאחר המתקפה החמושה על המועצה האיסלאמית ועל קברו של האייתוללה חומייני ב-2016, מוסדות הביטחון של הרפובליקה האסלאמית של איראן מדווחים מדי פעם על מעצרם של אנשי דאעש בערים שונות באיראן לפני ביצוע פעולות חבלה.

החדשות על מעצרם של האנשים הללו מתפרסמות תמיד בעוד שעד כה לא פורסמו פרטים על זהותם וגורלם של כל אלו שנעצרו.

על פי הודעת משרד ההסברה, אנשים אלו שנכנסו לאיראן מטורקיה ומעיראק נעצרו באזורים המערביים והדרומיים של המדינה במהלך שלושת הימים האחרונים, וכמו כן נתפסו חומרי הנפץ, אמצעי התקשורת וכלי הנשק שלהם.

לפי משרד ההסברה, מעצרם של אנשים אלו לווה בחילופי ירי, במהלכו נפצעו שניים מכוחות הביטחון