חברת קונגרס: מספר ההרוגים בקרב החיילים הרוסים באוקראינה "גבוה מאוד"

לאחר קיום פגישה חשאית עם בכירי ממשל ג'ו ביידן, הודיעה ​​נציגה דמוקרטית בקונגרס האמריקני לתקשורת כי מספר ההרוגים הצבאיים הרוסים באוקראינה "גבוה מאוד".

אליסה סלוטקין, נציגת מדינת מישיגן בבית הנבחרים האמריקאי, אמרה ביום חמישי, 6 באוגוסט, לאחר שהשתתפה בפגישה חשאית זו, בראיון לרשת החדשות CNN, כי מספר החיילים הרוסים ההרוגים והפצועים מאז תחילת הדרך של הפלישה לאוקראינה בששת החודשים האחרונים הגיע ליותר מ-75 אלף.

מספר זה הוא כמחצית מהכוחות שמוסקבה שלחה לחזית המלחמה בפברואר כדי לכבוש את אוקראינה.

אליסה סלוצקין אמרה כי בפגישה על המלחמה באוקראינה נאמר להם כי "יותר מ-75 אלף איש מהכוחות הרוסיים נהרגו או נפצעו, שזה מספר גדול מאוד".

היא הוסיפה כי רוסיה שלחה מספר לא מבוטל של כוחות קרקעיים לחזיתות המלחמה, אך בששת החודשים האחרונים, "יותר מ-80% מהכוחות הללו היו מקורקעים או נשחקו קשות".

גם בתקופת שלום ברוסיה, נפגעים בקרב הכוחות הצבאיים הם סודות ממשלתיים, ומוסקבה טרם הכריזה רשמית על מספר נפגעיה.

סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA) הודיעה בהערכתה האחרונה כי מאז ה-24 בפברואר, כאשר מוסקבה נכנסה לשטחה של אוקראינה תחת השם "מבצעים צבאיים מיוחדים", נהרגו כ-15,000 חיילים רוסים.

ההערכה האחרונה של משרד ההגנה הבריטי על ההתפתחויות באוקראינה

בתוך כך, משרד ההגנה הבריטי הודיע ​​ביום חמישי בהודעתו היומית על התפתחויות המלחמה באוקראינה, על ההישגים הקשורים למתקפת הנגד האוקראינית נגד הכוחות הרוסיים.

לפי הודעה זו, ככל הנראה כוחות אוקראינים יכולים לבנות גשרים צפים כדי להתקדם לעבר הגדה הדרומית של נהר האינגולט, בצפון מחוז חרסון.

כיבוש העיר חרסון יכול למלא תפקיד חשוב בהתקדמות הכוחות האוקראינים לשחרור אזורים אחרים לאורך הים השחור.

על פי הודעת משרד ההגנה הבריטי, חרסון, כעיר הגדולה ביותר תחת כיבוש רוסי, כעת "כמעט מנותקת" מאזורים כבושים אחרים.

בחלק אחר של הודעה זו נאמר כי גשר "אנטוניוסקי", שהותקף ע"י האוקראינים בימים האחרונים, ניזוק יותר ביום רביעי וככל הנראה בלתי אפשרי לעבור אותו.

אנטונייבסקי הוא אחד משלושת הגשרים מעל נהר הדנייפר ומשמש את הצבא הרוסי להובלת נשק ואספקה.

בימים האחרונים מנסה הצבא האוקראיני להרוס את הגשרים הללו באמצעות משגרי רקטות וארטילריה ארוכת טווח שקיבל מהמערב.

הגדלת כמות הנשק שנשלח על ידי המערב לקייב

אולקסי דנילוב, ראש מועצת הביטחון של אוקראינה, אמר בראיון לטלוויזיה האוקראינית ביום רביעי כי רוסיה שולחת חיילים נוספים לחרסון ולמחוז השכנה זפוריז'יה.

לדברי פקיד אוקראיני זה, כמות הנשק שמדינות המערב שולחות לאוקראינה "גדלה".

דובר הפיקוד של הכוחות המזוינים האוקראינים בדרום אמר ביום חמישי כי "מתקפת הנגד של הצבא האוקראיני מתקדמת בחזיתות הדרום, והכוחות הרוסיים איבדו את המורל שלהם".

 

קרדיט: רדיו פרדה