כמו הבוס שלו, קצין רוסי מעליב את שר ההגנה הסורי בטרטוס

שר ההגנה הסורי ספג עלבון חדש מצד קצינים רוסים במהלך מצעד צבאי שהתקיים מול כלי התקשורת בעיר טרטוס שבצפון מערב סוריה, המשחזר את זירת העלבון המפורסם שבשאר אסד חטף לפני שנים, כאשר קצין רוסי מנע ממנו ללוות את נשיא רוסיה בבסיס המיימים.

פעילים הפיצו אתמול סרטון, בפייסבוק, בו נראה קצין רוסי "בדרגה גבוהה" המונע משר ההגנה של אסד (הגנרל עלי עבאס) ללוות גנרל רוסי, במהלך מצעד צבאי שערך הצי הרוסי בעיר טרטוס.

במהלך המופע, הגנרל הרוסי עלה לבמה כדי להצדיע לגנרל רוסי נוסף, במסגרת פרוטוקולי הטקס של הצבא הרוסי כלפי הגנרלים הרוסים.

המצעד הצבאי נועד בעיקר לקצינים רוסים בדרגות שונות, בעוד שנוכחות אנשי צבא סורים היתה מצונעת , כמעט ביישנית לעומת הנוכחות הרוסית במצעד הצבאי, ולמרות זאת, שר ההגנה הסורי הועלב קשות מול עדשות התקשורת כאילו היה חרפ"ש (חייל רוסי פשוט).

הסרטון המביש:

 

אתמול ערך הצבא הרוסי את מה שמכונה "חג הצי של הפדרציה הרוסית", בנוכחות אנשי צבא סורים בחוף טרטוס, שם החגיגה כללה תהלוכות צבאיות בהשתתפות כל מיני כלי נשק וצוותים צבאיים בנוכחות קצינים בכירים.

 

העלבון של בשאר

ההקלטה החדשה מחזירה אותנו להדלפה ה"מפורסמת", שכללה את העלבתו של בשאר אסד על ידי קצין רוסי ב-2017, כאשר הוא מנע ממנו להדביק את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך מצעד צבאי בבסיס חמיימים ש"נכבש" על ידי רוסיה באזור הכפרי של לטקיה.

פוטין הופיע בזמנו, בעודו מתקדם לשאת נאום מול החיילים הרוסים, כאשר קצין רוסי בשורות האחוריות חסם את דרכו של בשאר אסד, וביקש ממנו להישאר במקומו ולא להדביק את פוטין. קצין בכיר רוסי קיבל את פוטין בהצדעה טקסית, בעוד בשאר התרחק מהמקום לאחר שנמנע ממנו להתקרב לפוטין.

שר על מושב אסלה

שר ההגנה לשעבר של אסד (הגנרל עלי עבדאללה איוב) עבר גם הוא מהלך שכולו עלבון גדול ,בדצמבר 2020, במהלך פגישה שכללה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שר ההגנה שלו, ומספר קצינים רוסים בכירים, במטה כינוס הכוחות הרוסים במרכז דמשק, בנוכחותם של בשאר אסד ושר ההגנה שלו.

השר איוב הופיע אז,כשהוא יושב על כיסא נמוך, בניגוד לעמיתו הרוסי, שהציג אותו יושב נמוך בהרבה משאר הקהל, מה שעורר גל של לעג נרחב כלפי העלבון שקיבל השר, במיוחד מאז שהכיסא עליו הוא ישב נראה כ"כיסא אמבטיה", על פי לעג של פעילים באתרי התקשורת החברתית.

רוסיה מנהלת את ענייני אזורי השליטה של ​​משטר אסד מאז התערבותה הרשמית עם הצי הצבאי שלה בספטמבר 2015. תפקידו של בשאר אסד והמיליציות שלו מוגבל בקבלת פקודות והופעה עם פרוטוקולים תקשורתיים, בעוד שתחומי השליטה שלו ומשאביו נמכרו לכיבוש הרוסי והאיראני.

שר ההגנה של אסד וגנרלים רוסים בטרטוס

קרדיט: אוריינט ניוז