הביון הרוסי: סוכל ניסיון אוקראיני לגנוב מטוס קרב מדגם סוחוי-34

שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) מודיע כי סיכל ניסיון לגנוב מפציץ סו-34 רוסי משדה תעופה במחוז וולגוגרד על ידי המודיעין הצבאי האוקראיני.

 

שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) הודיע ​​כי סיכל ניסיון לגנוב מפציץ סו-34 רוסי משדה תעופה במחוז וולגוגרד על ידי המודיעין הצבאי האוקראיני GUR.

סוכני מודיעין אוקראינים נכנסו מאזורי הגבול עד שהגיעו מאוחר יותר ליד שדה תעופה בוולגוגרד ,ככל הנראה מדובר בבסיס האווירי מינרובקה, ובאמצעות אפליקציית טלגרם הם תקשרו עם טייסים רוסים ותיאמו מספר פגישות כדי לפתות אחד מהם, שהתמחותו הייתה הסו- 34.

מסתבר שסוכן המודיעין האוקראיני בשטח (הטייס הרוסי) הוא סוכן כפול שחשף את התוכנית.

המודיעין הרוסי טען כי המבצע הונחה על ידי שירות הביון החוץ הבריטי MI6 ובוצע על ידי שירות ה-GUR (המודיעין הצבאי) האוקראיני באמצעות סוכנים שנכנסו לרוסיה.

האוקראינים נתנו לטייס הרוסי רעל כדי להיפטר מטייס המשנה (הנווט) בתא הטייס ונתנו לו נתיבי טיסה בטוחים וקואורדינטות לשדות תעופה אוקראינים שבשליטת הכוחות האוקראינים וכן את המיקומים של סוללות ההגנה האווירית האוקראינים המוסווים. במהלך המבצע קציני מודיעין רוסים השיגו את כל המידע רב הערך הזה והמידע הועבר לפיקוד חיל האוויר וכוחות הטילים כדי להפציץ את כל המטרות האוקראיניות שניתנו לטייס, הרוסים קיבל את מיקומי הפריסה החדשה של שדות התעופה וההגנה האווירית באוקראינה.
בנוסף לשיחות בעלות ערך גבוה באפליקציית טלגרם בטלפון הטייס, זוהו גם כל עובדי השירותים המיוחדים של אוקראינה שהיו מעורבים במבצע.

למעשה, הטייסים של כל אחד מהמפציצים האסטרטגיים Su-34, Su-24 או Tu-22M3 היו בעיני המודיעין הצבאי האוקראיני מועמדים לגיוס ופיתוי תמורת בריחה עם מטוסיהם, אך הניסיונות לא צלחו.

הטייסים פותו בסכומי כסף אדירים (משהו כמו 2 מיליון דולר, אך לא ניתן היה לאשר את המספר) וכן הוצע להם אזרחות של אחת ממדינות אירופה וכן הוצע להם להבריח  את נשותיהם לאחת המדינות הבלטיות, גרמניה או בולגריה, אך הטייס הרוסי העביר את התוכנית למודיעין ומעצר הסוכנים תואם.

جهاز الأمن الفيدرالي الروسي FSB يُعلن إحباط محاولة سرقة قاذفة سو-34 روسية

קרדיט: https://www.defense-arabic.com/   קרדיט לצילום הסוחוי 34 – חיל האוויר הרוסי