פיצוצים במתקן סודי להרכבת טילים בליסטיים של החות'ים בצנעא שבתימן

*- פיצוץ אדיר נשמע עם שחר בחלקים נרחבים של העיר צנעא בשבת   *- 5 מהנדסי טילים נהרגו בפיצוץ

גורם ביטחוני בבירת תימן, צנעא, אמר כי הפיצוץ, שנשמע בחלקים נרחבים של העיר צנעא, עם שחר בשבת, נגרם מפיצוץ טיל בליסטי בעת הרכבתו בבית מלאכה מיוחד השייך למיליציה החות'ית ליד נמל התעופה הבינלאומי של צנעא.

אתר החדשות התימני "אל-מסדר אונליין" ציטט מקור הביטחוני, שדיבר בעילום שם, באומרו: "טיל בליסטי התפוצץ תוך כדי הרכבתו בתוך האנגר הכולל בית מלאכה לייצור והרכבה של טילים בליסטיים ומזל"טים. מצפון-מזרח לנמל התעופה הבינלאומי בצנעא".

הוא הוסיף כי "השריפה בהאנגר והפיצוצים נמשכו כשעתיים".

המקור אישר כי "5 אנשי צוות טכני (מהנדסי טילים המזוהים עם אל-חות'י) נהרגו בפיצוץ הטיל ובפיצוצים רצופים בבית המלאכה הסודי מחוץ לשדה התעופה בצנעא באמצע שכונות מגורים".

הוא ציין כי "מספר אזרחים שגרים בסמוך להאנגר נפגעו בפציעות שונות, ובתיהם נפגעו מרסיסים שעפו מתוך בית המלאכה ומהרעידות שנבעו מהפיצוצים החזקים".

המיליציה החות'ית לא פרסמה תגובה עד לפרסום הידיעה הזו בנוגע לפיצוצים, שנשמעו על ידי תושבי צנעא, והיא פורסמה על ידי פעילים רבים ברשתות החברתיות.

הקואליציה הערבית בראשות סעודיה וממשלת תימן האשימו יותר מפעם אחת את המיליציה החות'ית בשימוש במתקני שדה התעופה בצנעא לייצור והתקנה של מל"טים וטילים בליסטיים, ודיווחים של אירגוני זכויות אדם דיברו על פיצוצים דומים שהתרחשו קודם לכן בבתי מלאכה לייצור של החות'ים הממוקמים בשכונות מגורים, מה שגרם לנפגעים בקרב האזרחיים.

קרדיט: אלערביה