שליט בחריין פיטר בכירה בשרות הממשלתי שסרבה ללחוץ את ידי שגריר ישראל

לאחר שמנהלת רשות התרבות והעתיקות של בחריין, שייח'ה מאי בינת מוחמד אל חליפה, סרבה ללחוץ יד לשגריר ישראל במנאמה, הוציא שליט בחריין צו מלכותי לפטר אותה מתפקידה לאחר שירות בן 20 שנה בשרות הממשלתי.

מלך בחריין, חמד בן עיסא אל ח'ליפה, שמדינתו הכריזה על נורמליזציה רשמית עם ישראל בספטמבר 2020, הוציא צו ב-21 ביולי 2022, לפיטורי מאי מתפקידה, ומינה את ח'ליפה בן אחמד בן עבדאללה אל חליפה לתפקיד שלה.

דיווחים בתקשורת ייחסו את ההחלטה המלכותית לסירובה של הבכירה הבחריינית, במהלך השתתפותה ב-16 ביוני 2022, בישיבת האבל על אביו של השגריר האמריקני במנאמה, בו השתתפו מספר שגרירים ובכירים, ללחוץ יד עם שגריר ישראל בבחריין.

גם בעבר, שייח'ה מאי דחתה פרויקט שהגישו משקיעים יהודים מארה"ב שמטרתו לבנות שכונה יהודית עם בית כנסת שעליו סמלי מגן דוד שיקבל תיירים .

עמדתה של הבכירה הבחריינית זכתה לתשואות ושבחים רבים על ידי פעילים בטוויטר, שהצדיעו לה ושיבחו אותה על שמירת טוהר ידיה ולא חיללה אותה על ידי הנחתה בידיו של שגריר ישראל ש"ידיו מוכתמות בדם". של הפלסטינים.

באמצעות השתתפותם בהאשטאג #מאי_אל_חליפה, הם גינו את ניסיונה של הרשות הבחריינית לכפות את מהלך הנורמליזציה עם הישראל על בכירים ועל העם כולו, ואת השימוש של המלך בסמכויותיו לפיטורי פקידי ממשלה כסוג של ענישה למי שהפר את חזונו וסירב להיכנע למדיניותו.

פעילים שפכו את כעסם על מלך בחריין, וציינו כי "בושה וחרפה" ימשיכו לרדוף אותו, והדגישו כי שייח'ה מאי מביעה את דעתה ועמדתו של העם הלאומי הערבי האותנטי שדוחה את הנורמליזציה עם ישראל .

הם ציינו כי ההיסטוריה תכבד את הבכירה הבחריינית על עמדותיה נגד הנורמליזציה וסירובה לשחות עם מבול הנורמליזציה וללחוץ יד לשגריר ישראל בבחריין, והדגישו כי היסטוריה זו תגרום לכך שהיא "תקיא" את מי שפיטר אותה.

הפעילים הביעו את הערכתם לזמרת הישראלית , יובל דיין, שסירבה ללחוץ את ידו המושטת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך טקס חגיגי בירושלים בביקורו האחרון, והתקשורת העברית הריעה לה, בזמן שהבכירה הבחריינית הודחה על ידי הרשויות.

קרדיט: אלאיסתקלאל