עקב סד"כ חסר: פוטין עשוי לשנות שוב את אסטרטגיית הלחימה באוקראינה

*- המודיעין הבריטי חושף כי רוסיה שינתה כבר 3 פעמים את אסטרטגיית הלחימה באוקראינה וכולן כשלו. יתכן שינוי לאסטרטגיה רביעית   *- צבא רוסיה סובל ממחסור חריף בלוחמי חי"ר דבר הפוגם קשות בלחימה ובהשגת מטרות.

ההפצצה\ות ההדדיות בין רוסיה לאוקראינה הולכות ומסלימות ויחד איתם מספר ההרוגים והפצועים , בעוד משרד ההגנה הבריטי מתייחס ל"כשל צבאי של הכוחות הרוסיים בכמה היבטים".

הצבא האוקראיני הרס תחנה בעיירה פרילבקה, 45 ק"מ דרומית מזרחית לאזור חרסון בדרום המדינה, במאמץ לשבש את האספקה ​​הצבאית הרוסית, כך אמר חבר הפרלמנט המקומי סרגיי חלאן בפייסבוק.

שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, אמר ביום שישי כי רוסיה נכשלת ב"היבטים רבים" של מלחמתה באוקראינה, והוסיף כי "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי לנסות לשנות את האסטרטגיה שאותה ניסו הפעם ששונה מהפעמים הקודמות עקב כשלון צורב בשדה הקרב", כך מדווח "רויטרס".

בהצהרות ל-Sky News TV, שצוטטו על ידי רויטרס, שר ההגנה הבריטי ציין כי "הרוסים כרגע נכשלים בשטח בהיבטים רבים", והוסיף, "התוכניות של פוטין A, B ו-C נכשלו והוא עשוי לפנות לתוכנית D ."

בדו"ח מודיעיני שהפיק משרד ההגנה הבריטי נאמר בדו"ח מודיעיני, ביום שישי, כי ייתכן שהקבוצה הצבאית הפרטית הרוסית "וגנר" קיבלה אחריות על גזרות ספציפיות בחזית הקרב במזרח אוקראינה.

 

משרד ההגנה הבריטי ייחס זאת ל"מחסור המשמעותי שעמו מתמודדת רוסיה בחיל רגלים קרבי", לפי ציוץ בטוויטר.

"זהו שינוי משמעותי מהמנדט הקודם של הקבוצה מאז 2015, כאשר היא ביצעה בדרך כלל משימות שונות מפעילות צבאית רוסית רגילה, גלויה וגדולה", אמרה.

"לא סביר שסד"כ הלוחמים של וגנר יספיקו כדי לחולל שינוי משמעותי במהלך הפלישה הרוסית לאוקראינה", מעריך המשרד.