שאיבת הגז הרוסית דרך צינור נורד סטרים ירדה ל-20%

משלוחי הגז דרך צינור נורד סטרים ירדו הבוקר (רביעי) לכ-20% מהקיבולת שלו, לפי נתוני המפעילה הגרמנית, מה שמגביר את הסיכון למחסור בחורף באירופה.

המפעיל, Gascad, אמר כי כ-17.3 גיגה וואט לשעה הגיעו לגרמניה מרוסיה בין שעה שמונה לשעה תשע (06:00 ו-07:00 GMT), לעומת ממוצע של 29 גיגה וואט לשעה בימים האחרונים. 

"החל מהשעה שמונה, נורד סטרים 1 מעבירה (…) 1.28 מיליון מ"ק לשעה, או כעשרים אחוז מהקיבולת המרבית של צינור הגז", הוסיפה הרשות שמפעילה את הרשת על אדמת גרמניה. לפי AFP.

במקביל, קבוצת Eni האיטלקית הודיעה כי גזפרום הודיעה לה כי משלוחי הגז יוגבלו ביום רביעי ל-27 מיליון מ"ק, לעומת 34 מיליון "בימים האחרונים". 

לפני המלחמה באוקראינה, נורד סטרים העבירה כ-73 ג'יגה וואט לשעה כדי לספק לגרמניה – התלויה בעיקר בגז רוסי – כמו גם למדינות אירופה אחרות, דרך הקו העובר מתחת לים הבלטי. 

אבל האספקה ​​ירדה ב-40% מהרגיל עד אמצע יוני לפני שהקו הושבת לחלוטין למשך עשרה ימים לצורך תחזוקה שנתית בין ה-11 ל-21 ביולי. מאז התחדשה זרימת הגז.

ענקית הנפט והגז האוסית – גזפרום הודיעה ביום שני כי תצמצם ביום רביעי, בחצי את היקף המשלוחים היומיים שלה דרך נורד סטרים, תוך ציון כי הסיבה היא פעולת תחזוקת טורבינות.

דובר הקרמלין אמר ביום שלישי כי הפחתת הספק ההעברה נובע מסנקציות מערביות שהוטלו על רוסיה לאחר הפלישה לאוקראינה. "אם לא היו מגבלות כאלה, הכל היה מתרחש (…) במסגרת הזמן הרגילה", אמר. 

האירופים מכחישים את הסיבה הטכנית ומאשימים את מוסקבה בשימוש בגז כבנשק כלכלי ופוליטי. 

המחלוקת מובילה לעלייה במחירי הדלק באירופה, שרשמו ביום שלישי את הרמה הגבוהה ביותר מאז מרץ.

בניסיון למנוע מחסור בחורף הקרוב, 27 המדינות החברות באיחוד האירופי הסכימו ביום שלישי לתוכנית שקובעת כי כל מדינה תעשה "ככל שניתן" כדי להפחית את צריכת הגז שלה בין אוגוסט 2022 למרץ 2023 ב-15% לפחות, בהשוואה לממוצע בחמש השנים האחרונות באותה תקופה.

רוסיה סיפקה כארבעים אחוזים מייבוא ​​הגז של האיחוד האירופי עד לשנה שעברה.

استئناف ضخ الغاز الروسي إلى أوربا عبر (نورد ستريم) ومخاوف من “نوايا موسكو”  | الأخبار | الجزيرة مباشر

 

קרדיט: אנאס ניוז       קרדיט לתמונה: אלג'זירה מובשר