הערכה: 5 אוטובוסים עם לוחמים מעיראק במסווה של עולי רגל נכנסו לסוריה

חמישה אוטובוסים גדולים של נוסעים שהובילו מבקרים בעלי אזרחות עיראקית דרך שטח עיראק נכנסו לסוריה דרך המעבר הסדיר אל-בוקמאל-אלקאים, אתמול, יום רביעי, 27 ביולי.

באתר "פוראט פוסט" נכתב כי האוטובוסים פנו לבתי המלון האיראנים בכפר אל-הארי, שם הם נחו  למספר שעות לפני שהמשיכו את דרכם לתוך סוריה, מלווים ומוגנים בכלי רכב צבאיים השייכים לדיוויזיה 4 של צבא סוריה.

באתר נאמר עוד  כי "שליח החאג' האיראני" וראש מרכז התרבות האיראני, בליווי עאמר אל-חוסיין, קצין יחסי הציבור במרכז התרבות, ביקרו בעיר אל-מיאדין ואל- בוכמאל, על מנת לבדוק את מעמדם של "עולי הרגל העיראקים" המגיעים לשטחי סוריה.

הוא ציין כי "שליח העלייה לרגל ביקר גם במטה משמרות המהפכה בשכונת "אל-תמו" – "التمو" בעיר אל-מיאדין, ולאחר מכן נסע לעיר אל-בוקמאל, לביקור נוסף בבית הארחה של משמרות המהפכה ברחוב אל-מארי, ובדק את השמירה על המלונות שנבחרו לקליטת עולי רגל באזור מעבר הגבול אל-הארי. אחר הוא הלך למעבר אל-בוקמאל-אל-קאים, ופגש את מפקדים של המשטר ודיוויזיה 4 כדי להקל על הכניסה והיציאה של האוטובוסים עם "עולי הרגל".

הערכה: אם אכן היה מדובר בעולי רגל אזרחים , כולל נשים , המיליציות האיראניות היו ממהרות לפרסם תמונה אך העובדה שלא ניתן לקבל כל צילום מכניסה מסיבית זאת של אוטובוסים עמוסים ב"עולי רגל" מעלה את החשש כי לוחמי מיליציות מעיראק נכנסו לתגבר את הכוחות האיראנים בסוריה.

מעניין גם לראות אם יגיעו דיווחים על יציאת עולי הרגל לאחר גמר קיום המצווה? 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות