ישראל חושפת אתרים צבאיים של חמאס הסמוכים לאזורי מגורים

הצבא הישראלי פרסם תמונות של מה שלדבריו הם אתרים בעזה המשמשים את חמאס למטרות צבאיות

ביום רביעי חשף הצבא הישראלי אתרים ברצועת עזה, שלדבריו משמשים את חמאס למטרות צבאיות, וממוקמים בסמוך למתקנים אזרחיים כמו בתי ספר, בתי חולים ואוניברסיטאות – כך מדווח אתר החדשות האמריקאי בשפה הערבית "אלחורה".

מהצבא נמסר כי בין האתרים הללו נמצא בית מלאכה לייצור נשק ליד בית החולים אל-שיפא, מחסן נשק ליד "מסגד השהידים" במחנה הפליטים אל-בוריג', ושביל מנהרה בסביבת מפעל פפסי.

הצבא הישראלי פיקח גם על שבילי מנהרות בסמוך למתחם בית ספר, הכולל את בית הספר של האחיות רוזרי, בית הספר אל-וחדה ובית הספר המשותף  אום אל-קורה, לפי אותו מקור.

הצבא, שפרסם תמונות, קטעי וידיאו וסרטוני הסבר על האתרים, הוסיף כי זיהה גם "פתח מנהרה" ליד האוניברסיטה האסלאמית.

"סיימתי סיור בגזרה הדרומית – בה אנו פועלים באופן אינטנסיבי ליצירת יציבות ביטחונית לתושבי הפריפריה של עזה", אמר שר הביטחון בני גנץ במהלך סיור בגבול עזה בליווי קציני צבא.

"אנו ממשיכים לפעול להשבת ילדינו, תוך מתן אפשרות לתושבי עזה כלכלה בסיסית טובה יותר, וממשיכים לערער את מאמצי חמאס לחזק את כוחו", הוסיף.

בני גנץ הוסיף: "צה"ל חשף היום בפני העולם דוגמאות לעומק השימוש של חמאס באוכלוסייה האזרחית, אותה בחר להציב בחזית האש".

גנץ במהלך סיור בגבול עם עזה.

"חמאס יורה מתוך האוכלוסייה האזרחית – ולעבר אוכלוסייה אזרחית. כשם שישראל מתכוונת להביא שקט ויציבות, כך נהיה נחושים לפגוע בכל יעד צבאי של חמאס וארגוני הטרור המאיימים על אזרחי ישראל… " הוא הוסיף.

קרדיט לתמונות: דובר צה"ל

מתאם פעולות ממשלת ישראל בשטחים הפלסטיניים, האלוף ע'סאן עליאן, אמר כי ישנם צעדים שנקטה הממשלה לראשונה מזה יותר מעשור, המשקפים מדיניות חדשה כלפי אזרחים פלסטינים, כלשונו.