מפעל לייצור סמים נחשף במפקדת המודיעין הצבאי הסורי בדרום סוריה

המיליציות הדרוזיות המקומיות במחוז א-סויידה שבדרום סוריה הודיעו כי מצאו כלים ומכונות לייצור סמים וכמויות גדולות של חומרים "מסוכנים" , במהלך ההסתערות על המפקדה של מיליציה מקומית המזוהה עם המודיעין הצבאי הסורי, שמוכיח שוב את תפקידם של משטר אסד והמיליציות האיראניות בהפיכת אזור הדרום, במיוחד מחוז א-סויידה, למרכז לייצור והברחת סמים הנשלחים למדינות ערב השכנות.

היום פורסם בעמוד "התנועה של אנשי כבוד" (הדרוזית) בפייסבוק תמונות המציגות מכונות לייצור כדורי נרקוטיקה, לאחר שנתפסו במהלך סריקת ביתו של ראג'י פאלחוט, מנהיג קבוצה המזוהה עם אגף המודיעין הצבאי.

בעמוד "אל-ראסד" המקומי פורסם גם סרטון וידאו המתעד שריפת כמויות גדולות של סמים ו"חשיש", בנוסף לכמויות נוספות שנשרפו של "קפטגון" ואבקת נרקוטית, שכולן נמצאו בבית ובמטה של מיליציית פאלחוט.

צעד זה בא לאחר ההסתערות הפלגים המקומיים, ובראשם אנשי הכבוד (מיליציה דרוזית), בתמיכת הנשיאות הרוחנית, על הבית והמטה של ​​ראג'י פאלחוט ממיליציית "הביטחון הצבאי" במחוז א-סויידה, בגלל פשעיו נגד האנשים, הפחדה וחטיפת אזרחים, וניסיון לגרור את האזור לסכסוך עדתי וללחימה פנימית לטובת המיליציות האיראניות ומשטר אסד.

תמונות הסמים שנתפסו היום במטה מיליציית פאלחוט בא-סויידה מאשרות, שהן נושאות את אותו לוגו שנשאו כמויות הסמים העצומות שירדן תפסה במהלך ניסיון להבריחם מדרום סוריה בימים האחרונים, כלומר לפנינו עדות נוספת לתפקידם של משטר אסד ואיראן בהברחת סמים למדינות ערב.

נפת אס-סויידה מהווה מעוז מרכזי לסחר והברחת סמים של  משטר אסד ואיראן, שכן היא נקודת המוצא להברחת החומרים הללו לירדן ולאחר מכן לעבר מדינות המפרץ, בתקופה שבה נגע זה פוגע מאוד בצד הירדני לאור הניסיונות הרבים להבריח כמויות גדולות לשטחה.

קרדיט: אוריינט ניוז