מחקר: סנקציות מערביות שיתקו את הכלכלה הרוסית, והצהרותיה הן שקריות

מחקר של 18 חוקרים, ביניהם הכלכלן ג'פרי זוננפלד מאוניברסיטת ייל, מצא כי סנקציות מערביות שהוטלו על מוסקבה בעקבות הפלישה לאוקראינה היו יעילות ביותר בגרימת שיתוק לכלכלת רוסיה.

אתר Axios אמר , ביום שלישי, כי מאמר המחקר מוכיח שהסטטיסטיקה שפורסמה על ידי רוסיה לגבי היעדר השפעת הסנקציות הן "שקרים".

במחקר נכתב : "התפתח נרטיב נפוץ שהאחדות העולמית מול רוסיה הפכה איכשהו ל'מלחמת התשה כלכלית' לרעת המערב, בהתחשב ב'חוסן' ואף 'שגשוג' כביכול של הכלכלה הרוסית. זה פשוט לא נכון".

"ברור מהניתוח שלנו שהמשיכות והסנקציות של תאגידים משתקות בצורה אסונית את הכלכלה הרוסית", כתבו המומחים במחקר בן 118 העמודים.

המחקר מציין כי "היבוא הרוסי קרס ברובו", וכי הדבר הוביל למחסור מסיבי באספקה ​​ושלל מהמדינה חלקים וטכנולוגיות חיוניות, ואישר: "הייצור המקומי הרוסי נעצר לחלוטין".

התוצאות מצביעות על כך שחברות זרות שעזבו את רוסיה מהוות 40% מהתמ"ג של רוסיה, ואף אחת מהן לא תחזור בקרוב.

המחקר סיכם: "במבט קדימה, אין דרך לברוח מקריסתה הכלכלית של רוסיה כל עוד מדינות בעלות הברית נשארות מאוחדות בשמירה והגברת לחץ הסנקציות".

למרות הכרזתה של רוסיה על צמצום אספקת הגז הטבעי לאירופה, המחקר מצביע על כך שרוסיה צריכה שאירופה תקנה את הגז שלה יותר ממה שאירופה זקוקה לו.

מכיוון שהגז הטבעי הוא "סחורה שאינה ניתנת לייצוא ברובה" והוא מועבר דרך צינורות שבנייתם ​​נמשכת עשרות שנים, לרוסיה יש מעט מאוד שווקי יצוא חלופיים עבור הגז שלה, ו-83% מיצוא הגז שלה הולך לאירופה.

מצד שני, אירופה מייבאת רק 46% מהגז הטבעי שלה מרוסיה.

كيف ستكون نتائج العقوبات الغربية ضد روسيا؟ | الميادين

 

קרדיט: אלחורה ואלמיאדין ואלערביה