מאמץ עיראקי לחזק את מערך הגילוי של ההגנה האווירית שלה

מפקד ההגנה האווירית העיראקית, רב אלוף מעאן אל-סעדי, الفريق الركن معن السعدي , חשף ביום ראשון כי שני מכ"מים לגילוי מטרות בגובה רב יגיעו לעיראק.

אל-סעדי אמר כי "מרכז המבצעים הראשי החדש של פיקוד ההגנה האווירית יהנה ממערך גילוי ובקרה איכותיים של המרחב האווירי העיראקי".

הוא הוסיף, בנאום במהלך טקס הנחת אבן היסוד למרכז המבצעים, כי "מערכת המכ"מים לגילוי מטרות בגובה רב שיגיעו לעיראק, יתפרסו במחוזות דיוואניה וענבר", כך לפי מה שדווח ע"י סוכנות הידיעות העיראקית " וואה ".

הוא הוסיף, "2 מהמערכות הללו יגיעו בקרוב, והן יוצבו בנינוה ובבצרה", וציין כי "תגיע מערכת אמריקאית נוספת ותתפרס במחוז כירכוכ".

הוא ציין כי עיראק "שואפת לרכוש מכ"מים לזיהוי מטרות בגובה נמוך".

באותו עניין, שר ההגנה העיראקי, ג'ומעה אינאד, חשף, ביום ראשון, את הגעתם הקרובה של מכ"מים אמריקאים מתקדמים לגילוי מטרות בטווח רחוק, ומאמצים לקשרם  עם מערכת מכ"ם לזיהוי מטרות בגובה נמוך ובינוני.

אינאד אמר במהלך אותו טקס כי "מרכז המבצעים הראשי החדש של פיקוד ההגנה האווירית יהיה חלק מהמערך של צבא עיראק, ויש לפיקוד המבצעים של ההגנה האווירית יכולות מעולות".

הוא הוסיף כי "המרכז יהיה מקושר למערכת המכ"ם החדשה, אשר נרכשה ויובאה מחברת Thales הצרפתית", והדגיש כי "מערכת זו תעבוד על זיהוי מטרות עויינות בגובה רב , ותותקן במקומות שונים. "

הוא ציין כי "המרכז יפעל במקביל להגעתה של מערכת המכ"ם האמריקאית החדשה TPS 77", וציין כי "מערכת זו היא החוליה הראשונה לשידרוג פיקוד ההגנה האווירית השואפת להגיע לרמות הכי גבוהות של מוכנות לחימה ושליטה אווירית מאובטחת על כל המרחב האווירי העיראקי, שכן היא תתבצע על ידי המכ"ם לזיהוי מטרות לטווח ארוך".

ראוי לציין כי מכ"ם "TPS 77" הוא מכ"ם מתקדם טכנולוגית, המיוצר על ידי " לוקהיד מרטין ", המייצרת מטוסי קרב כמו ה"F-35", המכונה "חמקן", בשל יכולתו לא להתגלות על ידי המכ"מים.

מכ"ם TPS 77 הוא מכ"ם מתקדם טכנולוגית
מכ"ם TPS 77 הוא מכ"ם מתקדם טכנולוגית   (קרדיט: מרטיו לוקהיד)

אינאד הדגיש את "מאמצי המשרד להשיג מערכת מכ"ם הפועלת על זיהוי מטרות בגובה נמוך ובינוני להשלמת הכיסוי האווירי על כל חלקי הארץ", על פי הסוכנות .

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה