אוקראינה מפרסמת אבדות מערך הבריאות שלה

אבדות בנפש ונזקים לתשתיות הלאומיות היה תמיד סוד כמוס בכל אזורי הלחימה.

ואוקראינה לא יוצאת מהכלל.

עד היום , 5 חודשים לאחר פלישת רוסיה לאדמתה , טרם פרסמה ממשלת אוקראינה את אבדותיה בנפש, הן במערך האזרחי והן במערך הצבאי וכמו כן לא פרסמה הערכת נזקים רישמית של התשתיות הלאומיות שלה. מה שכן פורסם הן הערכות גסות שלפעמים נדמה שבינם ובין המציאות יש רק את דמיון המפרסם.

גם רוסים לא מפרסמת את אבדותיה במלחמה זאת ולא את הנזקים בכסף . ושליט רוסיה פוטין גם יודע למה.

אלא שיש נתונים שעוזרים במלחמה על דעת הקהל העולמית ואותם כנראה כן כדאי לפרסם.

משרד הבריאות האוקראיני חשף את מספר האבידות האנושיות והחומריות במגזר הבריאות מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר.

המשרד הודיע ​​כי "מאז תחילת המלחמה נהרגו 18 רופאים ועובדי בריאות, ויותר מ-50 נפצעו" כתוצאה מפעולות צבאיות.

לדברי המשרד, "123 מוסדות רפואיים נהרסו כליל ולא ניתן יהיה לשקמם, ו-746 מוסדות נוספים נפגעו, אך ניתן לבנות אותם מחדש".

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו , ביום ראשון, הדגיש המשרד כי "למרות ההרס המכוון של תשתיות רפואיות, מערכות הבריאות עושות כל שניתן כדי לענות על הצורך באשפוז וטיפול במהלך המלחמה".

המשרד קרא לאזרחי העולם לתרום לאוקראינה דרך פלטפורמת גיוס התרומות UNITED24, כדי לקדם את העבודה ב"תכנית הלאומית לבריאות הנפש ותמיכה פסיכוסוציאלית (…) וגיוס רופאים, פינוי רפואי של חולים ופצועים (… ) ושיפור מערך השיקום של אוקראינה.

המשרד  ציין כי "בכל שבוע נרשמות בממוצע 4 טיסות פינוי לטיפול באוקראינים בחו"ל. כעת יש 17 מדינות המטפלות בחולים שלנו במרפאות המתמחות הטובות ביותר. כמו כן, נשלחו 17 מתקני הסעה רפואיים להסעת ילדים חולי סרטן לטיפול בחו"ל. בסך הכל נשלחו 1274 אוקראינים לטיפול מחוץ למדינה".

במאי האחרון , נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השיק פלטפורמה גלובלית לגיוס כספים כדי לעזור לקייב לנצח במלחמה נגד רוסיה ולבנות מחדש את התשתית של אוקראינה.

"בלחיצה אחת, אתה יכול לתרום כסף כדי להגן על המגינים שלנו, להציל אזרחים ולבנות מחדש את אוקראינה", אמר זלנסקי, והכריז על פלטפורמת "United24". "כל תרומה חשובה לניצחון", הוסיף.

תמונה

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות