איראן: חוליית המוסד שנתפסה התאמנה על מודל באפריקה לפני המבצע המתוכנן

יממה לאחר שמשרד המודיעין האיראני הודיע ​​כי עצר מספר סוכנים של סוכנות הריגול הישראלית (המוסד), פרסם אתר "נור ניוז", המקורב למועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, פרטים על "פעולות" האנשים הללו.

נורניוז כתב היום, יום ראשון,  כי על פי "חדשות שהגיעו" לאתר חדשות זה, "מעצרם של פעילי רשת מורכבת זו בוצע לאחר שחומרי נפץ "עתירי נפץ" כבר הוטמנו על ידי קבוצה זו במקום הרצוי ורק כמה שעות נותרו עד לישום השלב האחרון של הפעולה שלהם – הפיצוץ. 

לפי אתר זה, היעד של הפיצוץ ה"חמור" הזה היה אחד המרכזים הרגישים של הרפובליקה האסלאמית במחוז איספהאן.

نور‌نیوز: موساد مواد‌ منفجره در یک مرکز حساس در اصفهان گذاشته بود

קרדיט לתמונה: https://ir.voanews.com/

נור ניוז מדווחת כי "אנשי הרשת הזו נכנסו לאיראן דרך חבל כורדיסטן בעיראק לפני חודשים בהדרכתו של ראש המוסד, ותוך התמקדות על אחד מהמרכזים הרגישים של המדינה במחוז עוספיה שהם תכננו לפוצץ אותו".

האתר מוסיף כי "אנשי רשת זו , שאמורים היו לבצע את מתקפת הטרור על האתר הרגיש, התאמנו במשך חודשים לביצוע פעולה זו במדינה אפריקאית וביצעו את הפעולה המתוכננת על מודל מספר פעמים".

משרד המידע של הרפובליקה האסלאמית לא הסביר בהודעתו מה היא אזרחותם של האנשים הללו ומה מספרם , אך אמר כי העצורים נכנסו למדינה מאזור כורדיסטן ו"באמצעות המעודכנים ביותר כשהם מצויידים בציוד מבצעי ותקשורת וחומרי הנפץ החדישים ביותר, הם התכוונו לבצע פעולות חבלה ופעולות טרור חסרות תקדים בכמה אזורים רגישים על יעדים שהוגדרו מראש.

יש לציין כי  ישנם מספר מרכזים גרעיניים רגישים הממוקמים במחוז עוספיה.

نورنیوز: موساد قصد انفجار یکی از مراکز حساس اصفهان را داشت

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: https://aftabnews.ir/