מלך ירדן: ארצנו מותקפת מגבולה עם סוריה ע"י מיליציות הקשורות לאיראן

מלך ירדן עבדאללה השני אמר בראיון שפורסם היום, יום ראשון, 24 ביולי, כי ארצו מותקפת באופן קבוע על ידי המיליציות הקשורות לאיראן, והביע את תקוותו לשינוי בהתנהגותה של טהראן. 

המלך הירדני שוחח עם העיתון הרשמי הירדני, אל-ראי, על פעולות הברחת סמים ונשק לירדן והצורך בהקמת מערכת הגנה כלל ערבית כדי להתמודד עם מקורות האיום המשותפים. 

המלך עבדאללה הוסיף, "כפי שהדגשתי בעבר בכמה הזדמנויות, התערבות איראנית משפיעה על מדינות ערב, וכיום אנו מתמודדים עם מתקפות קבועות על גבולותינו מצד מיליציות הקשורות לאיראן".

המלך הירדני הדגיש כי ארצו מסוגלת לטפל בכל איום בגבולותיה ולתאם עם בעלי הברית בהתמודדות עם סכנה זו. 

"לכן, אנו מקווים לראות שינוי בהתנהגותה של איראן, וזה חייב להיות מושג בשטח, כי זה האינטרס של כולם באזור, כולל איראן והעם האיראני", אמר.

צבא ירדן הודיע ​​ביום שישי, 22 ביולי, כי סיכל ניסיון הברחת כמות גדולה של נשק וסמים בגבול סוריה-ירדן. 

ההודעה שפרסמה סוכנות "עמון" הירדנית כללה הודעת גורם בפיקוד הכללי של כוחות ירדן, שאמר: "הפיקוד הצבאי הצפוני, בתיאום עם המנהלת לביטחון צבאי, סיכל עם עלות השחר אתמול, יום שישי , ניסיון להבריח כמות נשק ותחמושת מאחת הגזרות".

הבכיר הדגיש כי הכוחות הירדנים ממשיכים להתמודד בכוח ובתקיפות עם כל איום על הגבול, וכל מאמץ שנועד לערער את ביטחון המולדת, להפחיד את אזרחיה ולערער את ביטחונה ויציבותה של הממלכה. הכוחות המזוינים ימשיכו במאמציהם לשמור על ביטחון המולדת ולהגן על האזרח מנגע הסמים.

זו הפעם החמישית שהכוחות הירדניים מודיעים כי הם סיכלו ניסיון הברחת סמים משטח סוריה מתחילת החודש.

ביום שלישי שעבר סיכל הפיקוד הצבאי המזרחי של ירדן, על אחת מחזיתותיו, ניסיון לחדור ולהבריח כמויות גדולות של סמים משטח סוריה.

Jordan–Syria border - Wikipedia

קרדיט: באלאדי ניוז   קרדיט למפה: ויקיפדיה