יורשו של פוטין מעורר חשש במערב..

על רקע שמועות עקשניות על בריאותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, למרות שהקרמלין הכחיש זאת במספר הזדמנויות, הדיבורים על יורש אפשרי שלו מעוררים מחלוקת באירופה.

יורשו של פוטין מעורר מחלוקת באירופה

בדיווח של העיתון הבריטי "דיילי מייל", נאמר כי דמיטרי קובלב הצעיר, בן 36, נחשב לאחד היורשים "האהובים" על מנהיג הקרמלין, שתקופת כהונתו מסתיימת ב-2024.

על פי הדיווח, קובלב עובד בתוך הממשל הנשיאותי והוא נחשב לחסיד הקו הנוקשה בקרמלין, ונראה בשיחה "צמודה ואינטימית" עם פוטין במצעד יום הניצחון הרוסי ב-9 במאי.

על פי השמועות, נשיא רוסיה אמר לצעיר באותה שיחה כי הוא "מהווה יורש אפשרי".

העיתון ציין כי מנהיג הקרמלין פגש את קובלב במשחק הוקי קרח, אולם כל תקווה מערבית ששליט רוסי חדש יוביל להפשרה ביחסים "עלולה להיות מוטעית מיסודה".

יורשו של פוטין יהיה גרוע ממנו

מוקדם יותר, קייר ג'יילס, מומחה לרוסיה ומחבר הספר "חוקי מוסקבה", אמר כי "סביר למדי שיורשו של פוטין יהיה קשוח כמוהו".

העיתון הבריטי אקספרס ציטט אותו ואמר: "יש הרבה מועמדים לתפקיד לאחר תום עידן פוטין, וחלק גדול מהם יגרמו ליחסי רוסיה עם המערב ועם אנשיה להיות גרועים יותר ממה שהיה בתקופת פוטין של השנים האחרונות".

ג'יילס גם הבהיר שרוסיה מתרחקת מהחיבוק הראשוני שלה עם המערב, לאחר המלחמה הקרה, לעבר עוינות.

מחלת נשיא רוסיה

בחודשים האחרונים נראה מנהיג הקרמלין בן ה-69 רועד ללא שליטה, ואוחז בשולחנות וכיסאות כדי לעמוד.

בביקור באיראן ביום שלישי שעבר, הוא ירד ממטוסו כשידו הימנית צמודה בצורה לא טבעית לרגל ימין.

בנוסף, נפוצו שמועות כי האיש סובל מסוג של סרטן.

בסוף יוני טען ראש המודיעין האוקראיני שפוטין חולה במחלה קשה וככל הנראה נשאר לו לחיות לא יותר משנתיים.

בסוף מאי, דו"ח מסווג אמריקאי אמר כי הנשיא הרוסי התאושש מחדש לאחר שעבר טיפול בחודש הקודם נגד הסרטן, כך אמרו לניוזוויק שלושה ראשי מודיעין אמריקאי.

אולי השמועות הללו הן שהניעו את העיתונים הבינלאומיים הגדולים להעלות את החדשות על יורשו האפשרי של פוטין, בתקופה שבה הדיווחים מצביעים על כך שמנהיג הקרמלין מתכוון להתמודד שוב למשרת הנשיא זאת על רקע השינויים החוקתיים שהתקבלו בדומא (הפרלמנט הרוסי) בשנת 2020 ונועדו לאפשר לפוטין להתמודד שוב למשרה הרמה.

יורשו של פוטין מפחיד את המערב

קרדיט: סטפ ניוז