ירדן מסכלת עוד ניסיון להבריח נשק מסוריה לתחומה

כלי תקשורת ירדנים הודיעו כי כוחות צבא ומשמר הגבול סיכלו ניסיון הברחת כמויות נשק ותחמושת, עם עלות השחר היום, יום שישי, 22 ביולי, בגבול הצפוני עם סוריה.

גורם צבאי רשמי בפיקוד הכללי של הצבא הירדני-צבא מסר כי הפיקוד הצבאי הצפוני, בתיאום עם מנהלת המודיעין הצבאית, סיכל עם שחר היום, שישי, ניסיון להחדיר ולהבריח כמות נשק ותחמושת נכיוון אחת החזיתות.

הגורם ציין כי יושמו כללי מעצר חשוד שהובילו למעצרו של הפולש שברשותו כמות נשק ותחמושת. הוא והחפצים שנתפסו הועברו לרשויות המוסמכות.

פעולות ההברחה ירדו משמעותית מסוריה לירדן במהלך חודש יולי, ושלטונות ירדן לא הזכירו סיכול פעולות הברחת סמים או נשק כמו בשאר החודשים, למעט המבצע של היום.

במהלך השנים האחרונות סבלה ירדן מפעולות הברחה תוך שימוש בשטחה כנקודת מעבר למדינות המפרץ הערביות, בנוסף לפריקת חלק ממשלוחים אלו והםצתם בתוך ירדן.

פעולות אלו גרמו לבכירים ירדנים לפרסם הצהרות המאשימות את איראן ודיוויזיה 4 מצבא המשטר באחריות ישירה לפעולות אלו, שלא פסקו מאז 2018.

על פי הסטטיסטיקה והנתונים שהגיעו לארגון הגג של המורדים בדרום סוריה – "כינוס אחראר חורן", ירדן סיכלה 361 פעולות הברחה משטח סוריה במהלך השנה האחרונה 2021, במהלכן תפסה כמעט 15.5 מיליון כדורים נרקוטיים מסוגים שונים ויותר מ-16,000 חבילות של סם ה"חשיש ". עד אמצע 2022, ירדן החרימה יותר מ-20 מיליון כדורי קפטגון וחצי מיליון סוליות חשיש, ממוצע של ניסיון הברחה אחד בכל יום מתחילת השנה.

מוקדם יותר הסביר תא"ל במודיעין הירדני עומר אל-רדאד כי "סכסוך במוקדי הכוח בקרב ההנהגה הצבאית והביטחונית בסוריה, כולל סכסוכי התייחסות של נאמנויות איראניות-רוסיות, עומד מאחורי הפגיעה בירדן בפעולות הברחת סמים", וציין שההברחות חוצות הגבולות גברו לאחר שמשטר אסד השתלט על נפת דרעא.

קרדיט : חוראן פריי