ניסיון חיסול של קצין מודיעין סורי, משת"פ עם חיזבאללה, באזור קונייטרה

מפקד בכוחות המורדים של צבא סוריה החופשית לשעבר והמשמש כרגע כמפקד בענף המודיעין הצבאי של המשטר, חסן הזאע – حسن هزاع, המכונה "אבו הזאע" -"أبو هزاع" , היה נתון לניסיון חיסול על ידי אלמונים עם נשק קל, לאחר חצות שבין חמישי לשישי בעיירה "ממתנה" – ممتنة שבאזור הכפרי של מחוז קוניטרה. בניסיון החיסול נהרג בנו ואחיו נפצע.

מארגון הגג של המורדים הסורים בדרום המדינה – "התכנסות אחראר חוראן" נמסר כי בפעולת החיסול נהרג "מוחמד חסן אלהזאע", בנו של המנהיג "אבו הזאע", ולפציעתו של אחיו, "מוחמד אחמד הזאע", שהועבר לטיפול בבית החולים ממדוח עבאזה בחאן ארנבה.

לפי אתר האופוזיציה, "אבו הזאע" הקים מיליציה מקומית הפועלת עבור ענף המודיעין הצבאי" בסאסא, לאחר הסכם הסולחה ב-2018 בין המשטר למיליציות האופוזיציה, והמיליציה שלו מנהלת מערכת יחסים עם מיליציות איראניות ומבצעת חיסולים ומעצרים באזור לטובת המשטר ואיראן.

קבוצת "אלהזאע" תרמה ישירות להתנקשות ולמעצר של מתנגדי המשטר ולעקירתם של 40 צעירים ובני משפחותיהם לצפון סוריה מהעיירות אום באטנה – أم باطنة  וממתנה באזור הכפרי של קוניטרה ומשרתת את מאמציה של איראן להדק את השליטה באזור ולהפיץ את המיליציות שלה בו ביתר קלות, לפי האתר.

האתר מדווח עוד כי במרץ 2021 ניסתה קבוצת אל-הזאע להסתער על העיירה ראסם אל-ח'וואליד – رسم الخوالد באזור הכפרי של מחוז קוניטרה כדי לעצור מבוקשים על ידי המשטר לאחר שסירבו לשלם סכומי כסף עצומים.

ראוי לציין כי "אל-הזאע" היה נתון לארבעה ניסיונות חיסול קודמים, כולם לא צלחו, האחרון שבהם היה בחג נקורבן (עיד אל-אדחא) בליל יום שני, 11 ביולי, אז שרד מתקפה של חמושים לא מזוהים על ביתו בנשק קל בעיירה "ממתנה".

الأمن العسكري Archives | وطن إف إم - WATAN FM

קרדיט: ואטאן אף אם