משרד החוץ האמריקאי לאלחורה: אין אינדיקציות מאיראן לחזור להסכם הגרעין

דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, אישר כי "ארצות הברית עדיין לא ראתה שום אינדיקציה" לכך ש"איראן מוכנה או מוכנה בשלב זה לחזור לתוכנית הפעולה המקיפה המשותפת (הסכם הגרעין)".

בתגובה לשאילתה של רשת "אל-חורה" במהלך מסיבת העיתונאים שלו ביום חמישי, אמר פרייס, "ההסכם מונח על השולחן כבר כמה חודשים, ואם איראן רוצה ליישם את ההסכם הזה,היו לה הזדמנויות רבות בוינה ובדוחא, ובאמצעות השותפים שלנו במזרח התיכון ובאיחוד האירופי, אבל איראן בחרה אפילו היום, לא לעשות זאת".

השיחות הופסקו רשמית מאז מרץ, כאשר נותרו נקודות מחלוקת בין טהראן לוושינגטון, למרות שהצדדים הנוגעים בדבר אישרו התקדמות להחייאת ההסכם.

דובר מחלקת המדינה חזר ואמר כי "ארצות הברית מוכנה לחלוטין לחזרה הדדית למחויבות לתוכנית הפעולה המקיפה המשותפת".

"ראוי להתמקד במטרה יותר מאשר בטקטיקה להגיע לנקודה הזו", אמר, בתשובה לשאלה על נכונותה של וושינגטון לחזור לדוחא כדי לנהל משא ומתן עם טהראן. 

"דיפלומטיה היא הגישה הכי בטוחה לבלימת תוכנית הגרעין של איראן", הדגיש פרייס. "אנו גם מאמינים שדרך הדלת הדיפלומטית הזו, חזרה הדדית למחויבות ל-JCPOA היא האופציה היעילה, הישימה והניתנת להשגה ."

בסוף יוני אירחה קטאר שיחות עקיפות בין איראן לארה"ב במאמץ לגשר על הפער ביניהן, אך השיחות הללו הופסקו לאחר יומיים מבלי שהושגה פריצת דרך כלשהי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז לא פעם שהוא תומך בחזרה להסכם מ-2015 שנוהל בעידן הנשיא לשעבר ברק אובמה, לפני שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוציא את ארצות הברית ממנו ב-2018.

واشنطن أم طهران.. من يتخذ الخطوة الأولى للعودة إلى الاتفاق النووي؟ | الخليج  أونلاين

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלחליג' און ליין