דיווח: ישראל תקפה מטרות במרחב דמשק. דיווחים מתעדכנים

שלושה חיילים סורים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו בתקיפה אווירית ישראלית שכיוונה מטרות בסביבת הבירה הסורית, דמשק, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית (SANA).

SANA ציטט מקור צבאי שאמר כי "האויב הישראלי ביצע תוקפנות אווירית עם ירי טילים מכיוון הגולן הישראלי, כשהוא מכוון לכמה נקודות בסביבת דמשק, וההגנה האווירית שלנו התעמתה עם הטילים התוקפים וירו לעבר חלק מהם."

הגורם הוסיף: "התוקפנות הובילה למותם של שלושה חיילים, לפציעתם של שבעה אחרים ונזקים בציוד".

קרדיט: רשתות חברתיות

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם הודיע ​​כי התקיפה הביאה להרג של "שישה חברים, שלושה מהם סורים והשלושה הנותרים בני לאום סורי, בנוסף לפציעתם של 10 לוחמים נוספים".

על פי המצפה, הטילים הישראליים כוונו "למשרדי המודיעין של חיל האוויר, לשכת קצין בדרגה גבוהה ולמכונית באזור נמל התעופה הצבאי אלמזה".

הוא הוסיף כי התקיפה כוונה גם ל"מחסן נשק של האיראנים בסביבת אזור אל-סיידה זינב, מה שהוביל להשמדתו המוחלטת".

המצפה ציין כי "רקטות נפלו בסמוך למחסום צבאי בסביבת שדה התעופה הצבאי וכביש אלמזה".

מאז תחילת המלחמה בסוריה ב-2011, ישראל ערכה מאות תקיפות אוויריות בסוריה, המכוונות לאתרי צבא סוריה, מטרות איראניות ומטרות חיזבאללה לבנוניות.

ישראל ממעטת ליטול אחריות על התקיפות בסוריה, אך היא חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתמודד עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

הצבא הישראלי מצדיק את ההתקפות הללו כהכרחיות כדי למנוע מהאויב המושבע, איראן, להשיג דריסת רגל בגבולות ישראל.

טהראן מאשרת את נוכחותם של גורמים מכוחותיה המזוינים בסוריה במשימות ייעוץ.

ביוני האחרון הפציץ חיל האוויר הישראלי את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, גרם נזק חמור למסלוליו והוציא את השדה החיוני הזה משירות לשבועיים. באותו יום מסרה ישראל כי הפצצתה כוונה למחסני תחמושת בקרבת שדה התעופה השייכים לחיזבאללה הלבנוני ולכוחות האיראנים.

תמונות מהרשתות החברתיות בסוריה:

תמונהתמונה

תמונהתמונה

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

דיווחים מתעדכנים על התקיפה:

*- הפצצה ישראלית אווירית כבדה הרעידה את הפרברים של דמשק –  #دمشق . התקיפה כוונת למפקדה של חיזבאללה – #حزب_الله ומחסני התחמושת של המיליציות האיראניות –  #الإيرانية הממוקמים בסביבת הבירה דמשק , ודיווחים על הרוגים ופצועים בשורות משמרות המהפכה האיראנים  #الحرس_الثوري_الإيراني שפונו לבית החולים אל-סאדר בסיידה זינב.

תמונה

*-" יותר מ-16 לוחמים, מהמיליציות האיראניות, חיזבאללה וכנופיות משטר, נהרגו או נפצעו לאחר תקיפות ישראליות שביצעו מטוסי קרב עם עלות השחר היום, יום שישי, הם תקפו כמה אתרים אסטרטגיים השייכים למיליציות אסד ואיראניות בסביבת הבירה דמשק.

תמונה

*- דיווח סורי: ליל קיץ בוער על ראשי המיליציות האיראניות וכנופיות אסד המשרתות אותן בדמשק שם נהרגו 6 לוחמים, בהם 3 בני לאום סורי ו-3 בני לאומים שאינם סורים, בנוסף לפציעתם של יותר מ-10 לוחמים נוספים, בתוצאה ראשונית של מפקד האבדות האנושיות, כתוצאה מהתקיפות הישראליות באזורי הבירה דמשק.

תמונה

*- המאחז האיראני בדמשק – אזור סיידה זינב, אחד המקומות שמטרתן התקיפות הישראליות האחרונות, וכן משרד של קצין בכיר באזור אלמזה, וכן מחסום ביטחוני ליד נמל התעופה הצבאי אלמזה. בתקיפה נהרגו לפחות 6. זאת היתה התקיפה ה-18 מתחילת השנה, ובשאר אלאסד – #بشار_الأسد עדיין שומר על זכות התגובה.

*- אתר חדשות נוצרי בלבנון טוען כי בתקיפה אמש על מטרות באזור דמשק יש גם לחיזבאללה הרוגים .

*- דיווח סורי: מניין ההרוגים בהפצצת ישראל על אזור "אל-סיידה זינב" באזור הכפרי של דמשק עלה ל-8 הרוגים ו-14 פצועים, רובם מהמיליציות האיראניות.

תמונה