הסאגה הכמעט גמורה של הסכם סימון הגבולות הימיים עם לבנון

מוקדם יותר השבוע ערכו ראשה הממשלה ושר הביטחון סיור בגבול הצפון שכלל גם סיור אווירי מעל שטח המחלוקת הימי בגבול עם לבנון ומיד אחר כך הם שחררו לאוויר הצהרות לוחמניות שנועדו להוציא את הרוח ממפרשי התוקפנות של חיזבאללה.

ארה"ב ,במקביל , מאיימת על לבנון : "קבלו את הצעתנו אחרת לא תוכלו להוציא גז עשרות שנים"  .

הצהרה כזאת נועדה להמשיך את הלחץ הישראלי על לבנון לסיים את פרשת סימון הגבולות הימיים עם ישראל.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר לשליח האמריקני עמוס הוכשטיין, שמתווך בין ישראל ללבנון בנושא המחלוקת על הגבול הימי בין המדינות, כי הוא מעוניין להגיע להסכם בנושא בהקדם האפשרי, כך אמרו שני פקידים ישראלים בכירים שמעורים בנושא

שר החוץ הלבנוני עבדאללה חביב – לאחר שנפגש עם ראש צוות המשימה האמריקאי בלבנון יצא בהצהרה לתקשורת בלבנון :" הסיכויים לפתרון דיפלומטי נראים קלושים לא נוכל לקבל את איומי ארה"ב הכופה עליינו את מרותה בדרישה לקבל את תנאי הצד השני ואף מאיימת עליינו כי אם לא נסכים לכך לבנון לא תוכל לנצל את משאבי הגז בים עשרות שנים . "

דברי שר החוץ הם לא יותר ממס שפתיים מול הצהרות החיזבאללה כדי להראות לעם כי הפוליטיקאים המושחתים שבשלטון עושים הכל כדי להיטיב עם העם בזמן שכלכלת לבנון נמצאת בקריסה מתמשכת.

חיזבאללה , מצדו, עושה הכל כדיי לטרפד את המשא ומתן בעוד שישראל נראית לא מודאגת. מקורות דיפלומטיים אומרים כי ישראל וחיזבאללה נמצאים באחד הצמתים המסוכנים ביותר בתולדותיהם וכי הדבר עלול לייצר את ההסלמה החמורה ביותר שתוביל לאלימות שלא נראתה כמותה מזה שנים . כוחות הביטחון הישראליים נערכים לתקופה מתוחה מאוד לאורך גבול לבנון .

ושוב, גם כאן יוצרים מצג שווא של ערב מלחמה כדי שכל צד יוכל להראות לעמו כי הוא נלחם ממש עד הסוף על האינטרסים של המולדת , בעוד שעל פי ההערכות עניין ההסדר מעוצב סופית כמעט , ורק אחרי שיתברר לצדדים כי דעת הקהל במדינותיהם מוכנה לבשורה , היא תעלה לאוויר.

בינתיים נחווה עוד ועוד בלוני ניסוי מסוג זה או אחר. אין צורך להאמין ולו להצהרה אחת של הצדדים.

גם איראן לא טומנת ידה בצלחת ומונעת מחיזבאללה לקבל את ההסכם כדי ללחוץ על ארה"ב לחתום על חידוש הסכם הגרעין משנת 2015.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעריך כי ישראל ולבנון יגיעו להסכם, חזבאללה יגזור את הקופון שלו כאילו הלחץ שלו שיפר את התנאים והביא את ישראל לחתום ובזה תיגמר הסאגה.

Israel Karish, Tanin Gas Fields Price Not to Exceed $150 million | Lebanon  Gas News

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונה: לבנון גז ניוז