אתר רוסי: מל"טים אוקראינים תקפו את המפעל הגרעיני זפוריז'יה

*- רוסיה מאשימה את אוקראינה בהפצצת גשרים בחרסון. *-המודיעין הבריטי: רוסיה ממשיכה להשיג הישגים מוגבלים בדונבאס. *- השליטה במעברי הדנייפר תהיה גורם חשוב בגורל הקרבות.

בעוד המבצע הצבאי הרוסי באוקראינה נמשך, היום, יום רביעי, ממשיכים הכוחות הרוסיים לתקוף אתרים צבאיים אוקראינים , בעוד קייב מקבלת תמיכה מערבית ונשק כדי להילחם נגד כוחות מוסקבה. השבוע, ב-24 ביולי, המלחמה באוקראינה נכנסת לחודש השישי שלה, ללא ציון המספר הכולל של מקרי מוות בקרב האזרחים עד כה.

בהתפתחויות האחרונות, סוכנות "נובוסטי" דיווחה כי מל"טים של אוקראינה תקפו את המפעל הגרעיני זפוריז'יה, וציינה כי המפעל הגרעיני זפוריז'יה לא נפגע מהתקיפה. התקשורת הרוסית דיווחה כי הצבא האוקראיני הפציץ ערי גבול רוסיים במחוז קורסק, באמצעות ארטילריה.

במקביל, משרד ההגנה הרוסי הודיע ​​על השמדת מערכת טילי "הארפון" מתוצרת ארה"ב באודסה.

תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה

סגן ראש המינהל הצבאי והאזרחי באזור חרסון אמר כי הכוחות האוקראינים הפציצו גשר חיוני המשמש לאספקת הכוחות הרוסיים בדרום אוקראינה, וגרמו לנזק חמור. הוא הסביר כי הצבא האוקראיני הפציץ את הגשר על נהר דניפרו בטילים ופצע 11 בני אדם. הוא ציין כי הגשר ניזוק קשות, אך לא נסגר לתנועה.

הוא ציין כי הכוחות האוקראינים השתמשו בטילי "HIMARS" שסיפקה ארצות הברית כדי להפציץ את הגשר, והוסיף שההגנה האווירית הרוסית יירטה חלק מהטילים. הפצצת גשר אנטוניבסקי הייתה הפעם השנייה בתוך כמה ימים, שכן הוא ניזוק קלות מהפגזות אוקראיניות ביום שלישי, לפי הרשויות בחרסון שנתמכות על ידי מוסקבה.

 משרד המודיעין הבריטי אמר כי רוסיה ממשיכה להשיג הישגים מוגבלים בדונבאס, וציין כי השליטה במעברי הדנייפר תהיה גורם חשוב בגורל הלחימה בדונבאס.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי כוחות אוקראינים הפציצו גשר מרכזי בדרום שבשליטת רוסיה.

במקביל, חשף משרד ההגנה הרוסי כי מערכים אוקראינים פרסו את החמושים שלהם בשני בתי ספר בעיר דנייפר במרכז אוקראינה, ומיקמו עמדות ארטילריה בסביבתם.

בטהרן, שם הוזמן לקיים שיחות עם עמיתיו האיראנים והטורקים, איברהים ראיסי, על הנושא הסורי והאוקראיני, אישר פוטין התקדמות בשיחות על ייצוא של מיליוני טונות של דגן אוקראיני שהעולם זקוק להם נואשות.

משרד ההגנה הרוסי מצידו הודיע ​​שהתקיפות האוויריות על אודסה השמידו מאגר תחמושת שסיפק המערב לאוקראינה.

קרדיט: אלערביה