תימן: דוגמה לחינוך לשנאה, ולהתעלמות העולם

לפני ימים אחדים החל לרוץ ברשת סרטון של ילד תימני קטן, שנואם נאום חוצב להבות, ועד כמה שאולי אפשר להתפעל מכישרונו הרטורי של ילד כה צעיר, נחמץ הלב לראות את תוצר של שטיפת מוח החות’ית, בנאום שכולו שנאה.

באזורים בתימן הנמצאים תחת שלטון החות’ים, בתי הספר לא נועדו רק לחינוך וללמד את הילדים רק קרוא וכתוב, חשבון, ושאר המקצועות הלימוד שמקובל בעולם ללמד ילדים קטנים. מבחינת החות’ים, תפקיד בית הספר היסודי, הוא גם לגדל את דור החילים הבא בשירות המיליציות החות’יות, ולכן נכנסת לפעולה שטיפת המוח השיטתית, שנועדה לטפח את המחויבות העיוורת של הילדים לעשות למען המטרה של החות’ים, ולהאדיר את מות על פני החיים, ולגרום לילדים לרצות למות כשהידים.

כשרואים את הילד נואם כך, מבינים מה יוצרים החות’ים במערכת החינות של תימן תחת שלטונם, והילד שנואם משולהב בשכנוע עצמי שנוצר בשטיפת המוח השיטתית, מקשה על האפשרות לראות עתיד טוב לתימן.

אזכיר שכאשר בתי הספר יצאו לחופשת הקיץ, הקימו החות’ים מערך של מחנות קיץ, רק שבמקום להעשיר את עולמם של הילדים בפעילויות חינוכיות ומשחקים, כפי שנהוג במחנות קיץ וקייטנות בעולם השפוי, אצל החות’ים הפכו מחנות הקיץ למחנות אימוני דור הילדים-חיילים הבא, ונוסף לשיעורי נשק וחיילות, לא נפקד מקומם של שיעורי הדת ושטיפת המוח, לעיצוב נפשם של הילדים בהתאם לדרכו של הילד-שהיד החות’י.

אבל אם אתם חושבים שבזה מסתפקים החלאות שמרעילים את מוחם של הילדים בתימן, אספר לכם שהחות’ים החלו לספק לילדים הקטנים במחנות הקיץ כדורים נרקוטיים המכונים "הלווייתן הכחול" (الحوت الأزرق = Blue Whale) שלפי הנאמר, גורמים לצעירים לעשות באופן לא מודע וצייתנות, את מה שנאמר להם, ללא יכולת החשיבה והביקורת העצמית,ואף להוביל למעשי אלימות כמו אונס ורצח, ועלולים לגרום למות המשתמש.

אציין כי כבר ב 2018 עלו דיווחים בעיתונות התימנית על כדורי "הלווייתן הכחול" המופצים באזורי השליטה החות’ית,יחד עם הדיווחים על שימוש וסחר סמים נרחב של החות’ים, והאבסורד שהחות’ים כמובן האשימו את ישראל, שהיא זו המייצרת את כדורי "הלווייתן הכחול" ועומדת מאחורי הפצתם בתימן…

אציין שכבר ב 18 ביוני, לרגל ‘היום הבינלאומי נגד דברי שטנה’ הפיץ את הסרטון, ארגון זכויות אדם תימני בשם Mayyun, או בשמו המלא منظمة ميون لحقوق الانسان والتنمية = Mayyun Organization for Human Rights and Development במסגרת ניסיון של ארגוני זכויות אדם תימנים לקרוא לאום להקים "מצפה בינ"ל לדיבור שנאה בתימן" אבל איכשהו הנושא לא קיבל תהודה בעיתונות העולמית, וגם הסרטון לא זכה לתפוצה נרחבת.

אוסיף שהארגון הוא אחד מהארגונים התימנים, המתעדים בין היתר גם את הפגיעה של החות’ים בילדים, ותופעת הילדים-חיילים, וכן מנסה הארגון להעלות את המודעות לגניבה השיטתית של משלוחי מזון, צרופות וציוד, של ארגוני הסיוע הבינ”ל בתימן, ע”י החות’ים.

הסרטון זכה לפרסום נרחב יותר, כאשר הסרטון פורסם לפני שלושה ימים בחשבון הטוויטר של עבדו עלי אל-חודיפי (عبده علي الحذيفي = Abdu Ali Al-hothifi) שמוקדש לתיעוד גיוס ילדים-חיילים ע"י החות’ים, אבל אציין גם שזו לא הפעם הראשונה ש אל-חודיפי העלה את הסרטון, וכבר ב 18 ביוני הוא פרסם באותו החשבון את הסרטון, שייתכן כי הציוץ היה בערבית ולא באנגלית, חלף מתחת לרדאר של רוב העולם.

אזכיר לכם שמערכת החינוך החות’ית היא לא היחידה המחנכת לשנאה, מאדירה את השהידים ומטפחת את הרצון למות כשהידים. זו גם דרכה של מערכת החינוך בשטחי הרש"פ ביו"ש ובעזה של חמאס, וראינו מופעי שנאה דומים שהוצגו ע"י ילדים פלסטינים, ב"הצגות" ילדי גן ובתי ספר יסודי.

תוצרי החינוך לשנאה, הם לא תוצאה של כיבוש או אויב, אלא של החלטה מודעת של חלאות, שבוחרים לחנך את ילדיהם לשנאה, המקדשת את המוות על פני החיים, ולחנכם לעתיד של "מות קדושים" במקום לעתיד של שגשוג.

שום דבר טוב לא יכול לצאת ממערכות חינוך כאלו, לא לילדים שהורסים להם את החיים, ולא לעם המאפשר למנהיגיו להרוס את עתידם.

בהמשך לנאמר לעיל, לא שתכננתי מראש להציג בפניכם חיזוק לדברי, אבל היות ועכשיו ראיתי את מופע הצגת הסיום  של תלמידי בית הספר בענאתא, החלטתי לשתף גם אתכם, בגועל הנפש של תת הרמה הזו.

ככה זה אצל הפלסטינים, הצגות שנאה הסתה לאלימות ורצח, והאדרת מחבלים רוצחים, בגני הילדים, בתי הספר היסודיים, והתיכונים, הרשת מלאה בסרטונים דומים, ואחר כך יש מי שמתפלא, שבני נוער לוקחים סכין או נשק חם, והולכים לנסות לרצוח יהודים, בתקווה "להיות שהיד".

והעולם?
העולם ממשיך לממן את "החינוך" הפלסטיני.

אני רק תוהה, מה היה קורה אילו היו עולות הצגות סיום מסוג זה, בבתי הספר וגני הילדים במדינות התורמות מכספי משלמי המיסים, את הכספים המחזיקים את הרש"פ וחמאס, ומממנות "תוכנית לימודים" של מערכת "החינוך" המופלאה, שמפיקה הצגות שנאה והסתה כאלה, האם גם אז היו מעלימים עין?!?

והעולם שותק, בושה!

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון