"רוסיה משתמשת בגז הטבעי כנשק נגד אירופה ויש להתכונן לעצירה מוחלטת"

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין האשימה ביום רביעי את רוסיה בשימוש בגז הטבעי כ-"נשק" נגד האיחוד האירופי על ידי צמצום דרסטי של האספקה, וקראה ל-27 המדינות החברות להיערך להשבתה מוחלטת.

כשהציגה את תוכנית הנציבות לצמצום צריכת הגז במדינות האיחוד האירופי, היא הוסיפה, "רוסיה סוחטת ומשתמשת בגז הטבעי כנשק. במקרה של עצירה חלקית, או אפילו מוחלטת, באספקת הגז (הרוסית), אירופה חייבת להיות מוּכָנה."

ב-6 ביולי הקרוב אמרה נשיאת הנציבות האירופית כי על האיחוד האירופי לפתח תוכניות מגירה כדי להתכונן לניתוק מוחלט מהגז הרוסי במסגרת הסנקציות עקב מלחמת הקרמלין באוקראינה.

האיחוד האירופי כבר הטיל סנקציות על רוסיה, כולל בתחום אספקת האנרגיה, ומבקש לוותר לחלוטין על המשלוחים מרוסיה.

אבל פון דר ליין אמרה שלפני כן על האיגוד להיות מוכן לכל שיבוש באספקה ​​שמגיעה ממוסקבה.

"אנחנו צריכים (…) להיערך לשיבושים נוספים באספקת הגז, ואפילו להפסקה מוחלטת של אספקת הגז הטבעי הרוסי", אמרה לפרלמנט האירופי בשטרסבורג.

מדינות אירופה מבקשות למצוא פתרונות להתמודדות עם צמצום אספקת הגז הטבעי הרוסית, מאחר והן חוששות שהדבר יוביל למשבר כלכלי ופוליטי, בחורף הבא, ואולי לפני כן, לפי דיווח קודם של סוכנות הידיעות AP.

ביוני האחרון צמצמה מוסקבה את אספקת הגז שלה באופן דרסטי לחמש מדינות באיחוד האירופי, כולל גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש 27 המדינות הנשענת במידה רבה על הגז הרוסי לייצור חשמל ותעשיית החשמל.

الاتحاد الأوروبي: روسيا تستخدم الغاز سلاحاً ضدنا .. منوعات

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלנבד אלגדיד