יצרנית הכטב"מים הטורקית: תומכים באוקראינה ולא נמכור לרוסיה

מנכ"ל חברת  Baykar Teknoloji, Khaluk Bayraktar, אמר כי הם לא ימכרו  מל"טים צבאיים של Bayraktar לרוסיה, והדגיש את תמיכתם ב"התנגדות" באוקראינה.

הצהרות אלו נאמרו ע"י חברת Bayraktar ל-CNN בנושא כוונה למכור לרוסים מל"טים שיוצרו על ידי החברה הטורקית, Baykar Teknoloji, שנחשב כיום לאחד מכלי הנשק היעילים ביותר של הצבא האוקראיני.

"אנחנו תומכים באוקראינה"

בהצהרותיו הדגיש באירקטאר כי הם "לא מכרו ולא ימכרו מל"טים לרוסיה", והוסיף כי הם תומכים ב"ריבונות אוקראינה ומאבקה לעצמאות".

הוא הוסיף כי לאוקראינה וטורקיה יש קשרים אסטרטגיים, בעיקר בתחום התעופה וההגנה, והסביר: " טורקיה תומכת באוקראינה בטכנולוגיית מזל"טים, ובמקביל, אנחנו קונים מאוקראינה מנועים לאותם מטוסים".

הוא המשיך, "לא העברנו או סיפקנו שום דבר לרוסיה , ואנחנו לא יכולים לעשות דבר כזה, כי אנחנו תומכים בהתנגדות אוקראינה לעצמאותה ולריבונותה".

מל"טים טורקיים מסוג "Bayraktar".

ה-Bayraktar TB2 הוא כלי טייס צבאי טקטי (מעקב והתקפה), ויכול לטוס בגובה של 20,000 עד 27,000 רגל (כ-8,000 מטר), לשאת 150 ק"ג של ציוד ולטוס עד 25 שעות ברציפות.

יש לו את היכולת לבצע מעקב, תצפית והשמדת מטרות בזמן אמת במהלך היום והלילה, והוא פועל לספק למרכזי המבצעים של הכוחות המזוינים הטורקיים מידע בזמן אמת שהוא מנטר במהלך משימתו באוויר, והוא מסוגל לתקוף איומים ספציפיים באמצעות תחמושת וטילים שהוא נושא.

ראוי לציין כי טורקיה היא המדינה השישית בעולם המייצרת ומפתחת מל"טים צבאיים חמושים המצוידים בפצצות חכמות ומערכות אלקטרוניות מתקדמות, אחרי ארה"ב , ישראל , סין , פקיסטן ואיראן .

קרדיט: סוריה טי וי