צופים שמספר המהגרים המיומנים מרוסיה יגיע ל-2 מיליון עד סוף השנה

רוסיה נתונה למגוון רחב של סנקציות מערביות מאז תחילת פלישתה לאדמת אוקראינה, מה שיצר מצב של חוסר יציבות במדינה, ובריחת הון ממנה, במיוחד עם חוסר הוודאות לגבי המשכה של המלחמה הרוסית המתמשכת. 

התנאים הכלכליים ברוסיה החמירו, לאחר סילוקם של הבנקים הרוסיים הגדולים מהמערכת הבינלאומית SWIFT, האיסור על תעופה רוסית לפעול במערב, והקפאת פעילות או נסיגה מוחלטת של אלפי חברות זרות מרוסיה.

מומחה כלכלי רוסי, שביקש לא להזכיר את שמו, חשף לאתר החדשות הסורי – זייתון, כי כאלף חברות זרות עזבו את רוסיה בשל המלחמה והסנקציות המערביות הנרחבות נגד רוסיה.

המומחה אמר כי הסנקציות שללו מרוסיה טכנולוגיה עילית, ולכן כ-500,000 מומחים נאלצו עד כה להגר, משום שעבדו עם אותן חברות, אמריקאיות, אירופאיות, יפניות וקוריאניות.

בתחילה המומחים עברו למדינות שכנות, כמו גאורגיה, ארמניה וקזחסטן, אך כעת הם נוסעים לאירופה, לדברי המומחה, שצופה שמספר המהגרים הרוסים המיומנים יגיע ל-2 מיליון עד סוף השנה.

נציין כי הרוב המכריע של היוצאים הם מומחים בתוכנה וטכנולוגיית מידע, בנוסף למדענים בתחומים רגישים ואנשי עסקים.

הכלכלן סבר שלמלחמה הרוסית באוקראינה יהיו השפעות כלכליות עמוקות, ויבואו לידי ביטוי ברמת החיים של האזרח הרוסי, והסביר שמחירם של חומרים מסוימים התייקרו ביותר מ-300 אחוז.

למרות הפיתויים שהציעה ממשלת רוסיה למומחי מחשבים, היא לא הצליחה להניא אותם מלהגר, אמר המומחה, והסביר כי הם סבורים שתנאי הביטחון ברוסיה אינם יציבים, וגם אם תיפסק המלחמה, עשויים להתרחש שינויים בלתי צפויים.

נגידת הבנק המרכזי הרוסי, אלווירה נביולינה, הזהירה מוקדם יותר כי כלכלת המדינה תעמוד בפני לחצים חיצוניים שעלולים להימשך ללא הגבלת זמן, והתקווה לחזרתה של הכלכלה הרוסית למצב שהיה לפני שרוסיה שלחה את כוחותיה לאוקראינה הולכת ודועכת.

"אני חושבת שעוד יתברר לכולם שהדברים לא ישובו להיות אותו דבר", אמרה נביולינה במושב של הפורום הכלכלי הבינלאומי של הסנט של פטרסבורג, במפגש השנתי המכוון למשקיעים. "התנאים החיצוניים כבר השתנו מזמן, אם לא לנצח", הוסיפה.

23

קרדיט: זייתון ניוז