הרוסים מנסים לחזור לתמונת השליטה בדרום סוריה ונלחמים בנגע הסמים

נראה כי הכאוס בכל רחבי דרום סוריה עקב פעילות הסמים האינטנסיבית שהחדירו חיזבאללה והאיראנים לאזור, עד כדי איום ירדני בגיבוי המערב להשתלט בכוח על דרום סוריה וליצור "אזור חיץ" בטחוני שימנע את זליגת הכאוס לשטח ירדן, דחף את הרוסים להתחיל ולפעול להחזרת שליטתם של דרום המדינה.

רשתות תקשורת בדרום סוריה דיווחו כי צעיר וילד נפצעו באזור המזרחי של דרעא, היום, יום שני, 18 ביולי, כתוצאה מעימותים שהתרחשו בין אנשי חטיבה 8 הנתמכת ישירות על ידי הרוסים, לבין קבוצת צעירים אשר אמרו שהם עובדים בסחר בסמים בעיירה "מערבה" – "معربة", מזרחית לדרעא.

לפי ארגון הגג של המורדים באזור " כינוס אחרר חורן" , העימותים גרמו לפציעתם של צעיר וילד, בדרגות שונות של פציעות, חלקן באורח קשה.

בסוף יוני האחרון נמצאו גופות של שני אנשים במישורים החקלאיים שמדרום לעיר דאעל באזור הכפרי המרכזי של דרעא, שעבדו בסחר ובקידום סמים באזור.

נפת דרעא עדה להתנקשויות, חטיפות, גניבות ושוד מזוין, על רקע כאוס ביטחוני בנפת מאז שהמשטר השתלט עליו בתמיכה רוסית ואיראנית, ביולי 2018.

 

בתוך כך מפקד ב-חטיבה 8 בדרעא, המגובה ישירות על ידי הרוסים, הכחיש את הידיעות על שליחת לוחמים להשתתף במלחמת הצבא הרוסי באוקראינה.

"התכנסות אחראר חוראן" ציטטה את המפקד שאמר כי הכוחות הרוסיים ביקשו מפיקוד גייס 5 של משטר אסד לשלוח את לוחמים מקרב כוחותיו לרוסיה.

הארגון הוסיף כי הרוסים ביקשו זאת גם מ"כוחות אלנימר" של דיוויזיה 25 , גם היא מגייס 5 , ומיליצית ההגנה הלאומית בחלק מהאזורים הכפריים של חמה.

הוא ציין כי הקצינים הרוסים קובעים בתהליך רישום החבר ללחימה לצד הכוחות הרוסיים באוקראינה כי הוא לוחם לשעבר בסוריה בפיקודו הבלעדי של קצין רוסי.

הארגון הדגיש כי חטיבה 8 אינה נמצאת כרגע תחת פיקוד מבצעי של גייס 5,  מאז פריסתה האחרונה בנפת דרעא בספטמבר ואוקטובר 2021, והסביר כי הכפיפות המנהלית על החטיבה הועברה לטובת מנהלת המודיעין הצבאי מספר 265 במחוז סויידה.

הארגון ציין עוד כי הכוחות הרוסיים סגרו לחלוטין את "מחנה סלמה" – "معسكر سلمى"  בנפת לטקיה, לאחר שנשמר עד לאחרונה על ידי כ-200 לוחמי חטיבה 8 (שנלקחו למשימות אחרות).

קרדיט: רשתות חברתיות