משמרות המהפכה מסרו את הפיקוד על אזורים במזרח סוריה לידי חיזבאללה

כתב רשת החדשות הסורית "נהר מדיה" דיווח כי שיירה צבאית לא מזוהה של 5 כלי רכב ו-3 אופנועים הסתובבה אמש, יום ראשון, קרוב לעמדות המיליציה האיראנית מזרחית לדיר א-זור שבמזרח סוריה.
הכתב הוסיף כי השיירה התקרבה לעמדות של משמרות המהפכה האיראנים (מנקודה 1 לנקודה 6 ו-11) דרומית מזרחית לעיר המחוז – אל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור בסמוך לגבול סוריה-עיראק.
הכתב ציין כי משמרות המהפכה האירניים הפגיזו בעשרות פגזי ארטילריה כבדה את עומק השטח של המדבר הסורי, כשהם מטווחים את השיירה , על רקע כוננות ופאניקה בקרב אנשי המיליציה.

כוחות דאעש שמצאו מקלט בעומק המדבר הסורי נוהגים לצאת מהשטח בפשיטות פתע על עמדות הצבא הסורי והמיליציות האיראניות ומיד אחר כך לחזור ולמצוא מחסה בעומק המדבר מפני הכוחות הרודפים אותם והנמצאים בעדיפות מספרית מכרעת.
ראוי לציין כי פיקוד משמרות המהפכה האיראנים מסר, שלשום, יום שבת, את הפיקוד על כל הפעולות הצבאיות באזור עיר המחוז – אלמיאדין  למיליצית "חיזבאללה הלבנונית". כוחות צבא סוריה אינם נוכחים כלל באזורים אלו.

לדברי מקורות יודעי דבר, המפקד החדש של מיליציית "חיזבאללה" באל-מיאדין, המכונה "חאג' סראג'" -“الحاج سراج”, הפך למפקד הצבאי האחראי על גזרת אל-מיאדין והאזורים הכפריים שלה.
המקורות הדגישו כי מיליציית משמרות המהפכה בחרה בסיראג' ועוזריו למשימה זו בשל ניסיונם בפעולות צבאיות.
סיראג' מגיע מאזור ג'רוד הלבנוני, כבן 40, ובעל היסטוריה של שירות ביחידות "חיזבאללה" במספר אזורים.
יצוין כי הפיקוד על הפעולות הצבאיות בשטחים הופקד ישירות על מפקדיכוחות  "משמרות המהפכה האיראניים" באזור, אך הנהלים החדשים הפקידו את המשימה בידי מיליציית "חיזבאללה", בעוד שמפקדי "משמרות המהפכה" נשארו כיועצים.

עיקר הפעילות הצבאית באזור זה מתבטאת בפעולות סריקה רחבות היקף של האזור בעומק המדבר הסורי בניסיון לעקור משם את כוחות דאעש המציקים ללא הרף לפעילות האיראנית הנרחבת לאורך גבול עיראק-סוריה.

 

קרדיט: רשתות חברתיות