הצגת תכנית צבאית בפני המטכ"ל הסורי מעוררת לעג מר על נחשלותם

המיליציה של משרד ההגנה של אסד חשפה את עצמה והראתה עד כמה היא מפגרת אודות הידע הבסיסי ביותר של מדעי הצבא המודרניים, לאחר ששר ההגנה של אסד סקר תוכנית צבאית שנראתה יותר כמו ציור ילדים.

משרד ההגנה הסורי פרסם אתמול בעמוד הפייסבוק שלו תיעוד וידאו של פרויקט צבאי שנערך לרגל סיום קורס בזק לקצינים באקדמיה הצבאית בנוכחות שר הביטחון האלוף עלי מחמוד עבאס.

כהרגלו, המשרד ניסה לסקור היבטים של היכולות הפיזיות של התלמידים בעזרת קטעים קולנועיים חוזרים ונשנים כמו קפיצה דרך טבעות אש ואחרים.

עם זאת, אחד הצילומים חשף את הבלתי מתקבל על הדעת, שכן הוא הראה את השר עומד לצד מספר קצינים בכירים כשהם בוהים במתווה הפרויקט, שנראה יותר כמו ציור  שציירו ילדי בית ספר יסודי.

אירוניה רחבה

עד מהרה, הפרסום הצית גל רחב של לעג בשל כישלונה של מיליציית אסד לעמוד בקצב הטכניקות הפשוטות ביותר הקיימות בתחום המיפוי, והסתמכותה על ציור ידני ברמה ילדותית ולא מקצועית.

תחת ההאשטאג "ג'לג'לת" – “جلجلت”, העיתונאי אנס אבו עדנאן התייחס לתמונה בסרקזם, "אפשר לחשוב שהתמונה למעלה היא ציור של תלמיד בבית הספר היסודי, אבל למעשה זו תמונה של התוכנית הצבאית של צבא סוריה להתעמת עם המבצע הצבאי הממשמש ובא של הצבא הטורקי.

באותה צורה כתבה העיתונאית קוטאיבה יאסין, "אתה אולי חושב שזה ציור של קרב בעידן הטרום-אסלאמי, אבל זו תוכנית "אחת אחת שתיים" שהוכנה על ידי צבא סוריה כדי לעמוד מול הצבא הטורקי. ."

באשר למגן זכויות האדם, עבד אל נאצר חושן, הוא לעג לתמונה, ונזכר בסיפור שהתרחש לאחר מלחמת אוקטובר, כאשר אחד הקצינים הורה לקצינים לחפש את תל אלחארה באזור הכפרי של דרעא, מתוך מחשבה כי הוא נגנב והועבר כי הוא לא מצא אותו במפה שהיתה לו.

עשרות מגיבים ברשתות החברתיות האשימו את אסד כי כך הוא הורס את צבא סוריה וממנה רק את המקורבים ומרחיק אנשים כישרוניים . 

ראוי לציין שהסורים מתלוצצים כבר זמן רב שקציני הציליציה של אסד  הפכו למוכסים שמעוניינים לגבות כסף, לבזוז את הסורים, לסחוט ולהרוג אותם במקום להגן עליהם.

 

קרדיט: אוריינט ניוז