איראן מטילה סנקציות על 61 אמריקאים וסוחפת גל של לעג באתרי התקשורת

"ההר הוליד עכבר". פתגם ערבי משמש לתיאור אדם שמצפים ממנו להרבה, אבל הוא מביא רק דבר קטן ובזוי, וזה המקרה בסנקציות שהוכרזו ע"י איראן נגד בכירים אמריקאים לשעבר , ובראשם "מייק פומפאו" מזכיר המדינה לשעבר ו"רודי ג'וליאני." עורך דינו של דונלד טראמפ, וכן היועץ לשעבר לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון בולטון.

לפי רויטרס , הסנקציות שעליהן הכריז משטר המולאות כללו גם 61 אמריקאים שהוכנסו לרשימה השחורה, וכללו החרמת כל הנכסים שיש להם באיראן, אם בכלל, וזאת ערב תמיכתם בקבוצת האופוזיציה האיראנית ( המוג'אהדין חאלק) בגלות, במיוחד בפריז ובכמה מדינות באירופה.

הצעד האחרון של משטר המולות בא במאמץ ללחוץ על וושינגטון להמשיך את המשא ומתן העקיף בקטאר, שעמדה לאחרונה בפני קיפאון שנמשך חודשים, לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ נטש את ההסכם ב-2018, ותיאר אותו כרכה מדי, תוך הטלת סנקציות קשות מחדש בו-זמנית, על טהרן.

משקיפים מצידם מתחו ביקורת ולגלגו לצעד של טהראן בשל העדר לכאורה של נכסים כאלה שהם טוענים לגורמים אמריקאים, בהתחשב בכך שהצעדים שננקטו יהיו ככל הנראה סמליים בלבד.

רשימת 61 האישים האמריקאים שהוטלו עליהם סנקציות:

ביקורת ולעג

בעקבות הטלת הסנקציות האיראניות, מספר אישים אמריקאים הגיבו לסנקציות מסוג זה, וראו בהן מגוחכות וחסרות כל ערך.  

מתאם המלחמה בטרור של מחלקת המדינה האמריקאית לשעבר (נתן סילס) צייץ בתגובה ושאל בסרקסטיות "מדוע הסנקציות מגיעים כל כך מאוחר", בעוד השליח האמריקני המיוחד לסאהל (פיטר פאם) לעג לסנקציות, ואמר: "אני מברך את שר החוץ מייק פומפאו וחברו נתן סאלס ו-59 אמריקאים הנמנים על רשימת האישים שהוטלו עליהם סנקציות מטעם משטר הטרור של המולות של איראן".