מטוס אוקראיני שנשא 11 טון של נשק התרסק וכל אנשי הצוות נהרגו

מטוס נוסעים אוקראיני הנושא אספקה ​​צבאית שנשלח מחברה סרבית פרטית לבנגלדש התרסק בערב שבת ליד העיר היוונית קוואלה, וכל שמונת אנשי צוות נהרגו.

שבע מהגופות אותרו – אמר שירות הכיבוי לסוכנות הידיעות הצרפתית.

צוותי חילוץ יווניים השתמשו ברחפן כדי לנטר את הריסות המטוס בשל חשש לשחרור חומרים רעילים, מה שהוביל לכך ששני כבאים פונו לבית החולים מוקדם בבוקר יום ראשון, בשל קשיי נשימה.

שר ההגנה הסרבי, נבויסה סטפנוביק, הודיע ​​במסיבת עיתונאים בבלגרד ביום ראשון כי אנשי הצוות של מטוס המטען מדגם אנטונוב, שהתרסק ליד העיירה פליוצ'ורי בצפון יוון ,נהרגו.

"לצערי, לפי המידע שקיבלנו, שמונת אנשי הצוות נהרגו בתאונה", אמר.

משרד החוץ האוקראיני אישר את זהותם של שמונת הקורבנות, כולם אוקראינים. "הגורם העיקרי לתאונה הוא כשל באחד המנועים", אמר דובר המשרד אולג ניקולנקו בפייסבוק.

דניס בוגדנוביץ', מנכ"ל חברת התחבורה האווירית מרידיאן האוקראינית, המפעילה את המטוס, אישר לערוץ "דויטשה וולה" הגרמני, כי כל אנשי הצוות הם אוקראינים.

שר ההגנה הסרבי הסביר כי המטוס המריא משדה התעופה ניס (דרום סרביה) ביום שבת בסביבות השעה 20:40 (1840 GMT), בעוד כלי תקשורת ביוון דיווחו כי המטוס ביקש נחיתת חירום בנמל התעופה היווני קוואלה הסמוך, אך לא הצליח להגיע אליו..

השר הוסיף כי המטוס הוטען בכ-11 טונות של כלי נשק, כולל מוקשים, השייכים לחברה הפרטית הסרבית Valer ונשלח לבנגלדש במסגרת הסכם עם משרד ההגנה בדאקה "בהתאם לכללים הבינלאומיים", תוך שהוא מכחיש כי אלה כלי נשק שנשלחו לאוקראינה.

"למרבה הצער, התקשורת טענה שהטיסה הובילה נשק לאוקראינה, וזה ממש לא נכון", אמר במסיבת העיתונאים שלו.

צבא בנגלדש אישר כי המטוס נושא חומרים צבאיים שנשלחו אליו. ממשרד דובר הצבא נמסר כי המטוס נשא "מרגמות אימון שנרכשו מסרביה עבור צבא בנגלדש"  לפני שהתרסק ביוון.

הקונסול האוקראיני בסלוניקי, ואדים סבלוק, ביקר באזור ביום ראשון. סוכנות הידיעות אתונה אמרה שהוא מסר לרשויות את זהותם של שמונת אנשי הצוות, ואישר כי המטוס בדרכו לבנגלדש.

סרטונים שפורסמו על ידי עדי ראייה ברשתות החברתיות הראו כדור אש ענק מקיף את המטוס כשהוא פוגע בקרקע. ערוץ מקומי גם שידר סרטון המראה את השפעות ההתנגשות בשדה, ושברי המטוס שהתרסק מפוזרים בשטח נרחב.

יורגוס ארכונטופולוס, תושב האזור, אמר לטלוויזיה הממשלתית ERT כי הוא חש שמשהו לא בסדר ברגע ששמע את מנוע המטוס. "בשעה 22:45 הופתעתי מרעש המנוע של המטוס", סיפר, "יצאתי וראיתי את המטוס בוער".

"שמענו רעש מחריש אוזניים (וראינו) כדור אש מתקרב לקרקע. ואז אירע הפיצוץ", אמרה לסוכנות הידיעות אתונה סופיה, אם לשלושה שמתגוררת עם משפחתה בכפר סמוך.

הרשויות ביקשו מהגרים ברדיוס של שני קילומטרים מאתר ההתרסקות להישאר בבית וללבוש מסכות בליל שבת.

כמו כן, נמנעה מתושבי הכפר להיכנס לשדות הסמוכים למקום, לפני שהרשויות יכלו לפנות את ההריסות ואת התחמושת שלא התפוצצה.

גורמים מקומיים אמרו כי צוות מיוחד של 13 צוותי כיבוי אש, בנוסף ל-26 כבאים נוספים ושבעה כבאיות, נפרסו באזור, אך הם עדיין לא הצליחו להתקרב למקום ההתרסקות.

"כבאים עם ציוד מיוחד ומכשירי מדידה התקרבו לאתר ההתרסקות ובחנו מקרוב את גוף המטוס וחלקים אחרים הפזורים בשדות", אמר לכתבים בכיר במכבי האש, מריוס אפוסטולידיס.

הוא הוסיף כי צוותי החיפוש יתקרבו כשהמצב יהיה בטוח.

סוכנות הידיעות באתונה דיווחה כי תיערך חקירה כדי לברר את הסיבות לתאונה.

רגע התרסקות מטוס

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות