מחקר מגלה את הקשר בין מלח שולחן למוות בטרם עת

האם אתה אוהב להוסיף מלח לאוכל? אם כן, קרא את התוצאות של מחקר שנערך לאחרונה הבוחן את הקשר בין הוספת מלח למזון למוות בטרם עת.


מחקר שנערך לאחרונה חשף קשר בין מלח שולחן בארוחות שונות למוות מוקדם, לפי מה שדווח באתר הגרדיאן.

המחקר הראה שתוצאה זו אינה כוללת הוספת מלח למזון במהלך התיבול והבישול, אלא כמה מלח מוסיפים למאכלים שונים. המחקר מצא שאלו שהוסיפו תמיד מלח למזון שלהם היו בסיכון מוגבר של 28 אחוז למוות מוקדם.

הקשר בין תוספת מלח שולחן למוות בטרם עת

"למיטב ידיעתי, המחקר שלנו הוא הראשון מסוגו שהעריך את הקשר בין הוספת מלח למזון למוות בטרם עת", המחבר הראשי של המחקר, פרופסור לואו צ'י, מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה טרופית באוניברסיטת טולאן בניו אורלינס. אמר לגרדיאן.

"אפילו הפחתה קטנה בצריכת הנתרן, על ידי הוספת מלח מועטה או ללא הוספה כלל של מלח למזון ליד השולחן, עשויה להביא ליתרונות בריאותיים משמעותיים, במיוחד כאשר היא מיושמת באוכלוסייה הכללית".

מדגם המחקר

יותר מ-500,000 בריטים השתתפו במחקר, הנתונים שלהם נלקחו מה-Biobank בבריטניה, ומעקב אחריהם, בממוצע, לאורך 9 שנים. בהצטרפותם למחקר בין השנים 2006-2010, הם נשאלו באמצעות שאלון האם הם מוסיפים מלח למאכלים שלהם, פעם אחת או כלל לא.

לאחר מכן, כשהסיקו מסקנות, השוו החוקרים בין אלה שהכניסו מלח למזון שלהם, לבין אלה שמעולם או לעתים רחוקות הוסיפו מלח למזון, ומצאו כי יש קשר ומתאם בין אלה ששמים, או יתר על המידה, מלח במזון שלהם והסיכון המוגבר למוות בטרם עת.

הוספת מלח למזון מגבירה את הסיכון למוות מוקדם

הוספת מלח למזון מגבירה את הסיכון למוות מוקדם (קרדיט לתמונה: https://roayahnews.com/)

סיכון למוות בטרם עת

המחקר מצא שאלו שתמיד הוסיפו מלח למזון שלהם היו בעלי סיכון מוגבר של 28% למות מוקדם, כי זה מקצר את תוחלת החיים ביותר משנתיים לגברים ובשנה וחצי לנשים. ואלה שמוסיפים פחות מלח או כלל לא – מ-2.3 שנים ו-1.5 שנים, בהתאמה.

המחקר לא שלל סופית גורמים אחרים, כמו צריכת מלח כאינדיקטור לאורח חיים בריאותי פחות , אך החוקרים אמרו שהראיות משכנעות מספיק כדי שאנשים צריכים לשקול להימנע מהוספת מלח לארוחות שלהם.

גורמים אחרים

גורמים אחרים שיכולים להשפיע על התוצאות, כולל גיל, מין, מדד מסת הגוף, עישון, צריכת אלכוהול, פעילות גופנית ותזונה, ומצבים רפואיים כמו סוכרת, סרטן ומחלות לב, נלקחו בחשבון, ציין המחקר.

ראוי לציין כי כ-70% מצריכת הנתרן במדינות המערב מגיעות ממזונות מעובדים ותעשייתיים, ו-8-20% מגיעים ממלח המוסף בבישול ביתי, מה שמעיד על כך שרוב האנשים אוכל ארוחות מוכנות, על פי המחקר.