"כוחותיה של רוסיה יאזלו בקרוב עד כדי האפשרות להפסיד במלחמה עד 2023"

לאחר "העצירה המבצעית של כוחות היבשה", המשיכה רוסיה במתקפות הטילים שלה על אזורים במזרח אוקראינה, בעוד שציפיות של מומחים צבאיים מצביעות על כך שיכולותיה וכוחותיה של מוסקבה "יתרוקנו בקרוב", עד כדי האפשרות להפסיד במלחמה עד 2023.

מומחים צבאיים אמרו כי מוסקבה עצרה במידה רבה את המתקפה הקרקעית שלה באזור התעשייה דונבאס שבמזרח אוקראינה מאז השתלטה על מחוז לוגנסק השכן בתחילת יולי.

לפי מומחים, המטרה של רוסיה היא "להביא כוחות חדשים להחליף את החיילים שהיו מעורבים בלחימה במשך שבועות", לפי דיווח של הניו יורק טיימס .

רוסיה ריכזה את כוחותיה במזרח אוקראינה, במיוחד באזור דונבאס, אגן התעשייה והכרייה שמוסקבה נשבעה לכבוש לחלוטין, לפי "AFP".

דו"ח מודיעין צבאי בריטי חשף, ביום חמישי, כי הכוחות הרוסיים "לא השיגו שום התקדמות אזורית משמעותית במהלך 72 השעות האחרונות".

הדו"ח, שפורסם ב"טוויטר ", הסביר כי כוחות הקרקע הרוסיים התמקדו בעיקר בביצוע "התקפות גישוש" קטנות שנועדו לבחון את ההגנות של אוקראינה.

בדלנים הנתמכים על ידי מוסקבה השתלטו על חלק גדול ממחוז דונייצק ב-2014, והקימו רפובליקה מתפרקת.

הבדלנים הנתמכים על ידי מוסקבה טוענים כי הם קרובים להשיג ניצחון חדש, ימים לאחר שהשתלטו על כמה ערים חשובות, כך לפי "AFP".

הכוחות הרוסיים סובלים

הכוחות הרוסיים עדיין סובלים בגלל "הנשק המודרני" שסיפק המערב לאוקראינה, שיכול לפגוע במטרות  רוסיות מטווח רחוק.

שירות הביטחון האוקראיני (SSU) יירט שיחת טלפון בין חייל רוסי לאשתו בה הם מתלוננים על נשק שסופק לכוחות המזוינים האוקראינים שיכול לפגוע במטרות  רוסיות מטווח רחוק.

בשיחה אמר החייל, "חיילים אוקראינים יושבים, שותים קפה ולוחצים על כפתורים ותוקפים את הכוחות הרוסים עם פגזים", והוסיף, "יש לנו כבר הרבה טנקים וציוד שנשרפו והושמדו", לפי הצהרה של " שירות הביטחון האוקראיני ".

הדבר עולה בקנה אחד עם הצהרות קודמות של מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אולקסי דנילוב, שאמר כי "היתרון במספרים של הצבא הרוסי מתקזז על ידי הדיוק של טילים וארטילריה אוקראינים".

ב-11 ביולי ציין דנילוב כי "נשק מערבי שסופק לכוחות המזוינים האוקראינים כבר משנה את מהלך המלחמה", והוסיף, "אנחנו רק בהתחלה", על פי אתר " Privada " .

האם רוסיה מפסידה במלחמה?

המפקד העליון לשעבר של צבא ארה"ב באירופה, לוטננט גנרל בן הודג'ס, צופה כי "הפלישה הרוסית תתפוגג בשנה הבאה אם ​​מעצמות המערב ימשיכו את תמיכתן הצבאית בקייב".

" הרוסים עייפים ואין להם הרבה מה לעשות עכשיו", אמר ל- Business Insider ביום חמישי.

מאז החלה את פלישתה לאוקראינה בפברואר, רוסיה התמודדה עם כישלונות צבאיים מוקדמים, כשלה בכיבוש הבירה קייב, ולא הצליחה להוציא לפועל את המלחמה המהירה שהבטיח הקרמלין, כך כותב הניוזוויק .

במקביל, רוסיה הצליחה להשיג הישגים בדרום אוקראינה ובאזור המזרחי של דונבאס, תוך השתלטות על כ-20% משטח המדינה, לפי "ניוזוויק".

אבל הודג'ס אמר, "לכוחות האוקראינים יש יתרון מוסרי על מקביליהם הרוסים", אותם הוא מתאר כ"טובעים בבוץ טובעני".

הוא הוסיף כי "מלוא המשקל" של התמיכה הצבאית המערבית החל לתת את אותותיו באוקראינה רק לאחרונה, במיוחד בכל הנוגע ל"מערכות טילים ארוכי טווח", וכאשר לרוסים אין "יתרון מכריע בכוח האש", עמיתיהם האוקראינים מנצחים בכל פעם", לפי המפקד העליון לשעבר של צבא ארה"ב באירופה.

הוא הדגיש את החשיבות של "חימוש הכוחות האוקראינים בנשק המאפשר להם לפגוע בארטילריה, מחסני תחמושת ומרכזי פיקוד רוסיים", כדי לשבש את "היתרון היחיד שיש לרוסים", לפי הצהרותיו ל"ביזנס אינסיידר".

הוא ציפה שפוטין יאריך את "מלחמת ההתשה", אבל אמר: "אם המערב יחזיק מעמד במהלך השנה הזו, אני חושב שזה ייגמר (הפלישה הרוסית לאוקראינה)."

מפת הקרבות המעודכנת:

Russian attacks and troop locations map 14/07/22

קרדיט: אלחורה