האם לאחר הצהרותיו של ביידן, החלו ההכנות של ארה"ב לפגוע באיראן?

כתבה שפרסם העיתון הישראלי "Jerusalem Post" הדגיש את הצהרותיו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בהן אמר כי "כמוצא אחרון" ארה"ב תפעיל כוח כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני .

בכתבה נכתב, "מה שביידן מתכוון בהצהרותיו הוא שאם המודיעין האמריקני ישתכנע שנשק גרעיני איראני פותח והוא בדרכו לתקיפה פוטנציאלית בתוך ימים או שעות, וושינגטון תשקול ברצינות לתקוף את טהראן".

בדו"ח נכתב עוד כי "הצהרותיו של ביידן מצביעות על כך שישראל ואמריקה יפתחו במבצע צבאי נגד איראן, במקרה שהאחרונה תהיה רחוקה שבועות מפיתוח פצצה גרעינית, ויתברר כי המתנה נוספת תוביל לאובדן ההזדמנות לעצור את תכנית הגרעין של איראן".

הדו"ח ציין כי "יש הבדלים בהכנות הישראליות והאמריקניות לקראת התקיפה באיראן; לא רק לגבי העיתוי אלא גם למהות התקיפה", אמר וציין כי המודיעין הישראלי נקט בעיקר בפעולות נגד איראן בהתבסס בין השאר על פעילותה הגרעינית.

הוא ציין כי "תל אביב רואה את הסיכונים המגיעים מטהראן כגבוהים ואישיים מאוד, במיוחד עם האיומים של מנהיגי איראן למחוק את ישראל מהמפה, וכי להמתנה לזמן נוסף עלולים להיות סיכונים גדולים מאוד".

מנגד, "ארה"ב מאמינה שהיא לא מטרה עבור איראן, ושאם טהרן תפתח נשק גרעיני שיכול להגיע לישראל, ייתכן שיחלפו לה עוד שנתיים עד שתפתח טילים שיכולים לפגוע באדמת אמריקה". לפי הכתבה.

על פי הדיווח, "נראה שההצהרות של ביידן דומות מאוד למה שאמרו מספר גורמים ישראלים בתקופה הקודמת כמו ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ואולי גם רמטכ"ל צה"ל אביב כוכבי וראש המוסד הנוכחי דוד ברנע.

ביידן עשוי לתמוך בתוכנית התקיפה על איראן רק כמוצא אחרון", אמר וציין שאיש לא רצה לציין מהי בדיוק נקודה זאת.

הוא ציין כי "כל תקיפה ישראלית אפשרית באיראן עשויה להיות רחבה יותר מהתקיפה האמריקנית, ושאם ארה"ב תפעיל כוח, שזו אפשרות מאוד לא סבירה, זה יהיה בצורה צרה יותר ועם מטרות ספציפיות".

הוא הסביר כי "המודיעין האמריקני דוחה לעתים קרובות את המידע התקבל מישראל ומגדירו כ-"מידע לא מאושר" או מכיל פרצות רבות שלא ניתן לסמוך עליהן כדי לנקוט בצעדים הנדרשים".

"מה שבאמת יכול לקרות הוא שהמודיעין הישראלי יגיע לנקודה שבה הוא יאמר שאיראן עומדת לחצות את הקו האדום, ושהמודיעין האמריקני יתנגד למסקנה זאת, מה שעלול לדחוף את ישראל לפעול בעצמה ללא עזרת מדינות האיחוד." הוסיף.

US-Israel seek to prevent Iran getting nukes - Global Village Space

קרדיט:ארם ניוז    קרדיט לתמונה: https://www.globalvillagespace.com/