רכישות מסיביות של נכסי נדל"ן במרחב דמשק ע"י האיראנים

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם של האופוזיציה אמר, ביום חמישי, כי רכישות של עשרות נכסי נדל"ן בוצעו ע"י מיליציות איראניות באזורים הכפריים של דמשק בסיוע קרוב משפחה של משפחתו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד.

המצפה ציטט את מקורותיו שאמרו כי רכישות הנדל"ן בתוך העיר מועדמיה א-שאם באזור הכפרי המערבי של דמשק מתבצעות לטובת המיליציות האיראניות, בראשות סורי מדיר א-זור בשם מרסל.

אדם זה, לפי המצפה, הוא קרוב משפחה של אשתו של מאהר אל-אסד, אחיו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד ומפקד דיוויזיה 4.

מהמצפה נמסר כי "מרסל, באמצעות רשת משולבת של שלוחותיו, בין אם מדיוויזיה 4 או מאחרים מדיר א-זור, רכשו נדל"ן במועדמיה א-שאם, שיש לו חשיבות סמלית רבה עבור המיליציות האיראניות וגם עבור דיוויזיה 4."

המשימה של "מרסל" היתה להשיג בעלות על כמות הנדל"ן הגדולה ביותר האפשרית, בין אם בתים או חנויות מסחריות השייכות לאזרחים, באמצעים ושיטות שונות כגון פיצוי כספי נדיב או הבטחת חסינות נגד מעצרים, כך לפי המצפה.

מקורות במצפה הסורי הוסיפו כי במהלך עיד אל-אדחא המבורך שחט מרסל עשרות כבשים וחילק אותם לתושבי ואנשי מועדמיה א-שאם, בניסיון לזכות באהדתם.

כמו כן, עשרות נכסים שהיו בבעלות מרסל הועברו לטובת המיליציות האיראניות, ועד כרגע איש לא מתגורר בהם או מבצע פעילות מסחרית כלשהיא. 

اتفاق هدنة في معضمية الشام، والمسلحين يسلمون أنفسهم

קרדיט: אלחורה