גיבור בריטי נוסף ממלחמת העולם ה-2 הלך לעולמו בגיל 102

מייג'ור אדווין "טד" האנט, ששירת בחיל ההנדסה המלכותי הבריטי במלחמת העולם השנייה ונטל חלק בפלישה לנורמדי, במערכה בנורבגיה ובשחרור הולנד, ובהמשך מילא את התפקיד הטקסי של האחראי על השייטים (Bargemaster) של המלכה אליזבת השנייה, הלך לעולמו בגיל 102.

האנט, בן למשפחת שייטים שהפעילו דוברות על נהר התמזה מאז 1670 הוא החל בגיל 15 בהכשרה כדי להפוך לשייט בתמזה בעצמו. באוקטובר 1939, חודש לאחר פרוץ המלחמה, הוא ביקש להתגייס לחיל ההנדסה, אולם נאמר לו שהוא צעיר. הוא הגיע כעבור יום והוסיף שנה לגילו וקיבל אישור לשרת בתור שייט.

ההצבה הראשונה של האנט הייתה בנורבגיה באפריל 1940, שם הוא היה חלק מדיוויזיית החי"ר 49 של חיל ההנדסה שניסתה לכבוש את נמל נרוויק. היחידה של האנט פעלה לנקות את השלט מהשדות כדי לאפשר נחיתת מטוסים, וזאת תחת הפצצות גרמניות. בסופו של דבר, כוחות בעלות הברית נסוגו והנאצים כבשו את האזור.

בפלישה לנורמנדי ביוני 1944, פיקד האנט, כעת בדרגת קפטן, על 15 דוברות שהעבירו כלי רכב לחוף גולד. "רבים מכלי הנחיתה ניזוקו ממוקשים", שחזר האנט, שספג רסיס רסיס במצח. "קצת יותר נמוך, והייתי עיוור. גדול יותר, ולא הייתי פה". בארבעת החודשים הבאים, העבירו הדוברות 93 אלף יחידות, כולל טנקים, כלי נשק וכלי רכב.

בששת החודשים האחרונים של המלחמה, עבר האנט להולנד כדי לסייע לארמייה השנייה בתכנון חציית הנהרות בדרך לגרמניה. יחד עם מהנדס הולנדי, הם עיצבו את גשר ביילי הצף הארוך ביותר במלחמה, שהגיע לאורך של 1,222 מטר ואפשר את חציית נהר מז.

לאחר המלחמה, השתחרר האנט בדרגת מייג'ור ובמשך שנים לימד ניווט והשטת סירות בקולג' של מזרח לונדון. בשנת 1978, הוא מונה לאחראי של משיטי הדוברה של המלכה, תפקיד סמלי מהימים שבהם המונרך היה נע בדוברות על התמזה. במסגרת התפקיד, אותו מילא עד 1990, ליווה האנט את המלכה עם הכרכרה בביקורים, בחתונות ונשא את הכתר בטקס פתיחת הפרלמנט.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה