"מוסקווה הקטנה": העיר השוויצרית צוג הופכת למקלט בטוח לאוליגרכים רוסים

עיתונים שוויצרים מכנים את העיר השקטה צוג, בהרי האלפים, "מוסקווה הקטנה", עקב נוכחותם של משרדים וחברות רוסיות רבות המזוהות עם מי שמכונה אוליגרכים, האליטה השלטת העשירה ברוסיה, כך מדווח אתר החדשות האמריקאי הוול סטריט ג'ורנל

زوغ (سويسرا) - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה

העיתון מספר כי מפלגת האופוזיציה המקומית החלה לקחת אנשים ל"סיורי אוליגרכים" בעיר, בשל ריבוי הבתים והחברות של הרוסים העשירים בה, ומוסיף כי "התקשורת השוויצרית מתבדחת על צוג, ואומרת כי מנהיגים מקומיים רוצים לבנות קרמלין במרכז העיר".

בפברואר, שווייץ אמרה כי היא תצטרף לאיחוד האירופי בהטלת סנקציות נגד האוליגרכים הרוסים, אך "זה לא היה קל עבור ששת הבכירים המקומיים שהופקדו לסייע ביישום הסנקציות", לפי הוול סטריט ג'ורנל.

העיתון אומר שהצוות התקשה לזהות את הבתים או העסקים המקומיים שבבעלותם הרשמית של כל אחד ממאות הרוסים העשירים ברשימת הסנקציות של ממשלת שוויץ.

את מאמצי הצוות מעכבים מצד אחד הקשיים בזיהוי שמות ובעלי המשרדים, ו"הבנת רשימת הסנקציות בת 300 העמודים", אמר היינץ טנלר, סמנכ"ל הכספים של קנטון צוג, לעיתון.

טנלר הוסיף כי הצוות מודאג גם מההשלכות על הכלכלה המקומית, ומרגיש שהסנקציות סיכנו את המוניטין של צוג כמקום בטוח להשקעות זרות.

"זו תקופה קשה מאוד, במיוחד עבור קנטון צוג", אמר.

בסופו של דבר, גורמים רשמיים מצאו בדיוק חברה אחת מתוך כ-30,000 חברות הרשומות ב-Zug שלדעתם נמצאות בבעלות או בשליטת אדם שברשימת הסנקציות.

פעולה איטית

צעדי התגובה האיטיים של צוג הם סמל למדינה כולה. שוויץ נשבעה להעניש את רוסיה על פלישתה לאוקראינה, אך עד כה, ההבטחה הזו לא הובילה לפעולה נרחבת נגד חברות רוסיות שעושות שם עסקים, מה שמחזק את החששות בבירות העולם כי המרכז הפיננסי האלפיני לא עושה מספיק כדי לתסכל את הקרמלין ובני בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

80% מהסחורה הרוסית נסחרת דרך שוויץ, בעיקר דרך צוג והעיר ז'נבה, לפי העיתון.

בנקים שוויצרים מנהלים כ-150 מיליארד דולר עבור לקוחות רוסים, לפי איגוד הבנקים במדינה.

32 מהאוליגרכים הקרובים ביותר לפוטין מחזיקים ברכוש, חשבונות בנק או חברות בשווייץ, לפי קבוצת השקיפות Public Eye מציריך.

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: https://www.travellwd.com/